از اول آذر ماه همه دستگاه‌های اجرایی، نیروی انتظامی، حمل و نقل و اصناف بااتصال به سامانه وزارت بهداشت محدودیت‌هایی را برای کسانی که واکسن نزده اند اعمال می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس، جانشین استاندار در ستاد استانی مقابله با کرونا گفت، از اول آذر ماه همه دستگاه‌های اجرایی، نیروی انتظامی، حمل و نقل و اصناف بااتصال به سامانه وزارت بهداشت محدودیت‌هایی را برای کسانی که واکسن نزده اند اعمال می‌کنند.

قاسم پور افزود: در این طرح تعطیلی ادارا‌ها و اصناف از دستور کار حذف می‌شود و صرفا داشتن کارت واکسن یا بارکد واکسیناسیون، ملاک قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد:حراست و معاونت اداری مالی ادارا‌ها باید وضعیت واکسینه شدن کادر اداری خود را رصد کنند و در صورت اعمال کاری در وهله اول، غیبت، بعد کسر حقوق و در صورت ادامه دادن مطابق با ضوابط و تخلفات اداری با فرد خاطی برخورد می‌شود.
جانشین استاندار در ستاد استانی مقابله با کرونا همچنین گفت: اصنافی که واکسناسیون را انجام ندادند در وهله اول اخطار پلمپ، در مرحله بعد قطع پوز آن صنف و در مراحل بعدی تعطیلی واحد صنفی در دستور کار قرار میگیرد.
وی گفت: همه کارکنان دولت، معلمان دانشجویان و اساتید دانشگاه باید تا اول أذر واکسن زده باشند وگرنه از بسیاری از خدمات هم در محل کار هم در بانک‌ها، مسافرت برون شهری با مشکل مواجه می‌شوند.
قاسم پور اظهار داشت: از اول آذر ماه ظرفیت اتوبوس‌های بین شهری، قطار و هواپیما صد در صدی می‌شود و محدودیت‌های تردد شبانه حذف می‌گردد و اگر کسی قصد مسافرت با خودرو شخصی به شهر قرمز یا نارنجی داشت در صورتی که واکسینه نشده باشد از تردد او جلوگیری شده و یک میلیون جریمه خواهد شد