این مرحله از نهضت مواسات به مناسبت ماه محرم و صفر از ۲۰ مردادماه آغاز شده و تا ۱۵ مهر ادامه دارد

به گزارش پایگاه خبری آینه فارس ،رئیس بسیج سازندگی استان فارس از آغاز طرح رزمایشاحسان حسینی در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب در فارس خبر داد.
اسماعیل قزل سفلی با بیان اینکه این رزمایش با رویکرد محله‌محور و مسجد محور برگزار می‌شود، گفت: این مرحله نیز با همراهی خیرین، هیئات مذهبی، سازمان‌های مردم نهاد، گروه‌های جهادی، پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج، اقشار بسیج، دستگاه‌های حمایتی و اجرایی در سراسر استان فارس انجام می‌شود.
رئیس بسیج سازندگی استان فارس افزود: محور‌های این رزمایش بر تهیه بسته‌های معیشتی است و با توجه به اینکه به آغاز سال تحصیلی نزدیک می‌شویم تهیه لوازم التحریر و وسایل کمک آموزشی مثل تبلت و گوشی هوشمند در قالب برنامه نذر هوشمند در برنامه قرار دارد.
قزل سفلی با اشاره به دیگر محور‌های این رزمایش بیان کرد: آزادسازی زندانیان جرایم مالی غیر عمد از جمله محور‌های این رزمایش است که ششمین مرحله نذر رهایی در استان فارس برای زندانیان با جرایم مالی زیر ۵۰ میلیون در نظر گرفته شده که در این مرحله برای آزادسازی ۸۱ نفر با محوریت ستاد دیه، اداره کل زندان‌ها، دادگستری، مجموعه سپاه و خیرین هدفگذاری شده است.
وی با اشاره به اینکه در این رزمایش دو ماهه احسان حسینی و نبوی در دهه اول محرم و دهه آخر صفر به صورت گسترده در استان فارس انجام می‌شود، تصریح کرد: علاوه بر آن برای دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در قالب جهاد آموزشی و تربیتی برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.
رئیس بسیج سازندگی استان فارس کمک به مرمت و بازسازی مسکن محرومان، اشتغال و عارضه‌یابی از کارگاه‌ها مراکز صنعتی و تولیدی با محوریت اقشار مرتبط را از دیگر برنامه‌های این رزمایش اعلام کرد.

قزل سفلی با تاکید بر اینکه نهضت مواسات و همدلی به یک بلوغ رسیده است، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۱۵ مرحله رزمایش انجام شده که ۱۰ مرحله در سال گذشته و ۵ مرحله در امسال بوده و ۲۰ نوع خدمت به مردم، نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا ارائه شده است.