معاون شهردار شیراز گفت: شهرداری آمادگی دارد برای به روزرسانی تجهیزات و چمن ورزشگاه حافظیه شیراز اقدام و آن را به محلی برای استعدادیابی ورزشی تبدیل کند.

مصطفی مشفقیان، معاون شهردار شیراز در نشست خبری خود از آمادگی شهرداری برای تجهیز و اصلاح چمن ورزشگاه حافظیه خبر داد.

او گفت: بیشترین تقاضای مردم ورزش است و در پاسخ به این مطالبه مردم سالن‌های ورزشی با تخفیف در اختیار گروه‌های ورزشی قرار داده می‌شود.

مشفقیان گفت: کلانشهر شیراز یکی از محروم‌ترین شهر‌ها در زمینه زیرساخت‌های ورزشی است که امسال کلنگ احداث چند زمین ورزشی و سالن‌چند منظوره را به زمین خواهیم زد تا فضا برای ورزش همگانی و قهرمانی فراهم شود چراکه تکلیف خود می‌دانیم که سرانه ورزشی شیراز افزایش پیدا کند.

معاون شهردار شیراز گفت: رویکرد شهرداری بر توسعه ورزش همگانی است و اهتمام شورای شهر و شهرداری در بحث استعدادیابی است و حمایت از آن‌ها برای ورود به ورزش حرفه‌ای را پیگیری می‌کنیم.

مشفقیان گفت: باشگاه ورزشی شهرداری شیراز با این رویکرد در شرف تاسیس است که وظیفه شهرداری شیراز تیم‌داری حرفه‌ای نیست، اما حمایت از استعداد‌های ورزشی است و باشگاه داری و تیم‌داری در هیچ رشته‌ای تکلیف ما نیست.

او گفت: راه‌اندازی زیرساخت‌های ورزشی اشتغال‌زایی خوبی در پی داشته است و نمونه موفق این امر استفاده از یک فضای مرده در زیر یکی از پل‌های شهر شیراز است که تبدیل به باشگاه شده است و این چنین فضا‌ها در جهت توسعه ورزش دنبال می‌شود.

مشفقیان گفت: به جز کلنگ‌زنی‌ها توسعه چنین فضا‌هایی در دستور کار شهرداری است و تعامل سازمان فرهنگی شهرداری با دیگر ارگان‌ها به ویژه ورزش و جوانان تقویت شده که باید همکاری‌های بیشتری انجام شود و در این زمینه ارتباط موثری با هیئت‌های ورزشی داریم.

معاون شهردار شیراز گفت: در مناطق ۵، ۷، ۹ و ۲ که از مناطق کم برخوردار است ۴ سالن توپی احداث می‌شود و ۱۱ سالن غیرتوپی نیز در سایر مناطق کلنگ‌زنی می‌شود که برآوردمان این است که در بازه زمانی ۲ تا ۳ساله تکمیل شود.

مشفقیان در پاسخ به مطالب مطرح شده درباره احتمال سقوط فجر سپاسی و حمایت از این تیم گفت: شهرداری آمادگی دارد برای به روزرسانی تجهیزات و چمن ورزشگاه حافظیه شیراز اقدام و آن را به محلی برای استعدادیابی ورزشی تبدیل کند که اگر محقق شود یکی از دغدغه ورزش‌دوستان برطرف می‌شود.

او گفت: دو مسابقه دوی شهری در شیراز برگزار شده و مسابقه سوم هم در خردادماه برگزار خواهیم کرد و فرهنگسازی در امر ورزش با نگاه ترویج ورزش انجام شده چون می‌توان آن‌ها را در پیست ورزشگاه برگزار کرد، اما در محیط شهری برگزار شده تا فرهنگ ورزش ترویج پیدا کند.