چهارمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی شمیم ویژه خانواده‌های سپاه پاسداران در شیراز آغاز به کار کرد.

فرمانده سپاه فجر فارس گفت: در این جشنواره ۱۳۷۲ شرکت کننده از سراسر کشور حضور دارندو به مدت سه روز در شش رشته‌ی ورزشی با هم به رقابت می‌پردازند.

سردار بوعلی گفت: این جشنواره در سه رده سنی نونهالان، نوجوانان وجوانان ودررشته‌های ورزشی فوتبال، والیبال، تکواندو، آمادگی جسمانی، تیراندازی و شنا برگزار می‌شود.

او گفت: هدف از برگزاری این جشنواره علاوه بر توجه به اهمیت ورزش در بین خانواده‌ها ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در بین ورزشکاران است که این موضوع به صورت جدی در دستور کار سازمان فرهنگی خانواده سپاه قرار گرفته است.

استاندار فارس نیز در این آیین با بیان اینکه جای بسی خوشحالی است که میزبان ورزشکارانی از سراسر کشور در استان ورزش‌پرور فارس هستیم، اظهار داشت: وظیفه ورزشکاران، نشان دادن غیرت، جوانمردی، همت و اراده قوی مسلمان ایرانی است و در این راه مدیران هم با همت به خرج دادن، هزینه کردن، داشتن برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری وظیفه حمایت از آنان را دارند.

محمدهادی ایمانیه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر الگو بودن جوانان قهرمان ورزشکار، نه تنها در عرصه ورزش، بلکه برای همه اقشار جامعه، تصریح کرد: وقتی جوان ورزشکار با اعتماد دینی، مردانگی و دلدادگی به کشور و وطنش قهرمان می‌شود، کمک می‌کند که نشاط و انگیزه بیشتری در سایر جوانان هم ایجاد شود.

ایمانیه با اعتقاد به اینکه وظیفه قهرمانان ورزشکار بسیار سنگین است، گفت: قهرمانان نه تنها در عرصه ورزش بلکه در عرصه اخلاق و معنویت هم باید الگو باشند تا بتوانند جامعه جوان را به مسیری مستقیم هدایت کنند.

شرکت کنندگان در چهارمین جشنواره فرهنگی ورزشی شمیم، برگزیدگان جمع ۲۰ هزار نفری هستند که در مسابقات انتخابی حضور داشتند و با کسب مقام‌های برتر مجوز راهیابی به این مرحله را دریافت کرده اند.