معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه پاسارگاد شیراز با اشاره به تمدید مهلت ثبت نام پذیرش بدون کنکور دانشجویان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، گفت: امسال زمان محدودی برای پذیرش دانشجو در رشته‌های بدون آزمون و با آزمون فراهم شده است.

دکتر امیرسجاد عابدی معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه پاسارگاد شیراز، از افتتاح و بهره برداری مرکز فنی و حرفه‌ای این دانشگاه در هفته دولت خبر داد و گفت: مرکز فنی‌وحرفه‌ای این دانشگاه پیرو تفاهم نامه همکاری بین اداره کل فنی و حرفه‌ای استان فارس و دانشگاه پاسارگاد شیراز در راستای ارتقا سطح کیفی و عملی دانشجویان این دانشگاه راه‌اندازی می‌شود.

او با اشاره به احتمال تمدید مهلت ثبت نام پذیرش بدون کنکور دانشجویان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه، گفت: امسال زمان محدودی برای پذیرش دانشجو در رشته‌های بدون آزمون و با آزمون این دانشگاه فراهم شده است.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه پاسارگاد شیراز با بیان اینکه این دانشگاه اولین و تنها موسسه آموزش عالی سطح یک در جنوب کشور از سال ۹۵ تاکنون است که از سال ۸۴ با مجوز وزارت علوم آغاز به کار کرده است، افزود: کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مجهز زیادی در رشته‌های برق و مکانیک در این مؤسسه آموزشی راه‌اندازی شده است.

عابدی همچنین با بیان اینکه رشته‌های مهندسی از رشته‌های شاخص در این دانشگاه محسوب می‌شوند، عنوان کرد: مهندسی برق، مهندسی عمران، مهندسی معماری، مهندسی کامپیوتر، نقشه برداری، مهندسی مکانیک، علوم ورزشی، مدیریت مالی و مدیریت بازرگانی از جمله رشته‌هایی است که در این دانشگاه ارائه می‌شود.

به گفته او، در حال حاضر در مقطع ارشد نیز رشته‌های مهندسی برق در چهار گرایش، مهندسی کامیپوتر در دو گرایش و مهندسی مکانیک هم در دو گرایش ارائه می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه پاسارگاد شیراز با بیان اینکه تاکنون قریب به ٨ هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند، گفت: بسیاری از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در شرکت‌های دولتی و خصوصی، صنعت و ساختمان مشغول به فعالیت شده‌اند.

عابدی اظهار کرد: این دانشگاه با در دست داشتن ساختمانی با بیش از ۹۰۰۰ متر مربع در ۵ طبقه و داشتن اساتیدی با سطح علمی بالا، توانایی پذیرش بیش از ۲۰۰۰ دانشجو را دارد و پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی جدید نیز بیش از ۷۰۰ دانشجو در سه مقطع تحصیلی این دانشگاه جذب شوند.

او همچنین اعلام کرد که پذیرش بدون کنکور در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این دانشگاه از ١۴ مرداد آغاز شده و تا فردا ادامه دارد و احتمالا این زمان تمدید می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه پاسارگاد شیراز، از آغاز ثبت نام در مقطع کارشناسی ناپیوسته این دانشگاه هم خبر داد و گفت: تعداد زیای از دانشجویان فارغ‌التحصیل در شرکت‌ها و مراکز صنعتی طرف قرارداد با این دانشگاه مشغول به کار می‌شوند.

به گفته عابدی، امکان دریافت وام شهریه دانشجویی، تقسیط شهریه، حمایت از رتبه‌های برتر و نخبه، دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی و… از جمله خدماتی است که در این دانشگاه به دانشجویان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/