رئیسی گفت: ۱۱ شهرستان کشور در وضعیت قرمز و ۲۹۴ شهر کشور در وضعیت زرد قرار دارند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس ، علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت و سخنگوی ستاد ملی کرونا صبح امروز در گزارش اعلام وضعیت طرح شهید سلیمانی و رنگ بندی شهر‌ها در رصد خانه وزارت بهداشت، با اشاره به آخرین وضعیت کرونای جهش یافته در کشور اظهار کرد: در حال حاضر ویروس کرونای انگلیسی در مناطق مختلف کشور دیده شده است.

شهر‌های گلپایگان، زرین دشت، خاتم (در استان یزد)، شهر رامهرمز (در استان خوزستان)، گچساران، بندر ماهشهر، آبادان، شوش، اهواز، دزفول و کارون در وضعیت قرمز قرار دارند.

او ادامه داد: بر اساس آخرین گزارش‌های دریافتی تعداد ۱۱ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۳۸ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۹۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۰۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

رئیسی بیان کرد: ۸ شهرستان استان خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارند و شهرستان‌های امیدیه، اندیمشک، ایذه، باغملک، باوی، بهبهان، خرمشهر، دشت آزادگان، شادگان و مسجد سلیمان در وضعیت نارنجی هستند.

او تاکید کرد: شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در استان تهران در وضعیت نارنجی قرار گرفته اند که این موضوع هشدار تلقی می‌شود.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا گفت: تا پایان امسال واکسیناسیون کامل مردم را انجام خواهیم داد، اما تا آن موقع مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی را اجرا کنند.

رئیسی ادامه داد: در این ایام دید و بازدید و دورهمی، خطرناک تر از مسافرت است. بهتر است دیدارها کوتاه و در فضای باز و البته با زدن ماسک صورت گیرد.

او افزود: میزان بستری در برخی از شهرهای استان تهران رو به افزایش است. شهرهای فیروزکوه و دماوند میزان بستری های شان افزایش پیدا کرده است و متاسفانه پیشوا نیز وضعیت مناسبی ندارد.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا بیان کرد: مردم باید دستورالعمل‌ها را رعایت کنند در غیر این صورت ویروس جهش یافته بر نوع قبلی غالب خواهد شد.

انتهای پیام