پیکر مطهر دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس با حضور شماری از مسئولان امروز بر دستان مردم شهید پرور شیراز تشییع و به خاک سپرده شدند.

پیکر پاک مطهر دو شهید تازه تفحص شده که در عملیات‌های والفجر یک در منطقه فکه و تک دشمن در سال ۶۷ در منطقه شلمچه به شهادت رسیدند امروز در گلزار شهدای آرامستان بهشت احمدی شیراز تشییع و به خاک سپرده شدند.

حیدر اسکندرپور شهردار شیراز در این مراسم با گرامیداشت یادو خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: امروز در این مراسم خانواده‌ای نبود که شهدای گمنام را بدرقه کند، ولی ما به جای خانواده آنان برایشان گریه و عزاداری می‌کنیم.

او با بیان اینکه سن شهدا جوان و نوجوان هستند، گفت: کدام یک از ما امروز حاضریم که فرزند نوجوان و جوان خود را فدا کنیم؛ پدران و مادران شهدا نسلی هستند که به راحتی از فرزندشان برای حفاظت اسلام و انقلاب می‌گذشتند.

شهردار شیراز با بیان اینکه شهدای گمنام داستان دیگری دارند، افزود: خانواده‌های اینان سال‌ها گوش به زنگ بودند شاید خبری از فرزندانشان بیاید. این شهدا بعد از تفحص نیز گمنام هستند و حتی در جا‌هایی به خاک سپرده می‌شوند که مردم کمتر رفت و آمد دارند، وظیفه اخلاقی ما است که به این شهدا سر بزنیم و رشادت‌ها آنان و از خود گذشتگی آنان را به یاد بیاوریم.

اسکندرپور بیان کرد: مستقل از هر نگاه و گرایشی که داریم باید به شهدا احترام بگذاریم و غرور و از خودگذشتگی جوانان ۱۶ – ۱۷ ساله را پاس بداریم همچنین مادران و پدرانی که بر از دست دادن فرزندشان صبر کردند، پاس بداریم و قدردان باشیم.

انتهای پیام/