معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: سد "هایقر" تا پایان دولت و در راستای پایدار شدن آب شرب مورد نیاز برخی شهرستان‌های شرق استان به بهره‌برداری می‌رسد.

محمودرضا رضایی کوچی در آیین بهره‌برداری از سد تنظیمی ملاصدرا بیان کرد: سد تنظیمی ملاصدرا ۱۱.۶ متر ارتفاع دارد و با ۱۷۰ متر طول تاج، مخزنی به حجم ۲.۸ میلیون متر مکعب در آن پیش بینی شده و دارای پنج بند انحرافی است.

او با بیان اینکه تامین آب پایدار برای تمام شهرستان‌ها جزو برنامه دراز مدت استانداری فارس است، عنوان کرد: سالانه حدود ۱۰ میلیارد مترمکعب آب از بارش‌های استان تولید می‌شود که ۸۰ درصد آن به مصارف شرب و کشاورزی می‌رسد. حدود دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون مترمکعب هم از ظرفیت ۹ سد استان تولید شده و مصرف می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، شهرستان‌هایی نظیر مرودشت، زرقان و شیراز را مناطقی ذکر کرد: به دلیل تغذیه از ظرفیت سد درودزن و لار، گراش، خنج و اوز را به دلیل تغذیه از سد سلمان فارسی دارای آب پایدار دانست.

رضایی کوچی با بیان اینکه تامین آب مورد نیاز فارس با توسعه سد‌ها امکانپذیر است، گفت: سد تنظیمی ملاصدرا یکی از بهترین اتفاقات در حوزه انتقال آب در استان به شمار می‌رود و برکات این طرح، رونق و توسعه کشاورزی در منطقه کامفیروز و حل بسیاری از مشکلات معیشتی مردم این منطقه است.

انتهای پیام