رصد‌خانه خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: عدم حضور وزیر کشور در مجلس برای پاسخگویی به سوال نمایندگان / پیشنهاد نماینده مجلس به دولت درباره بودجه ۱۴۰۰ / روایت مهاجرانی از بیانیه ۱۲ شرطی پمپئو علیه ایران و ... رصد‌خانه امروز را تشکیل می‌دهند.

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه ؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه  را می‌بینید.

نماینده مجلس: یا توئیتر را برای مردم رفع فیلتر کنید، یا خودتان هم از آن استفاده نکنید

معین الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس گفت: تشنگی کودکان جنوب استان سیستان و بلوچستان را بشنوید، آن آب هوتک را هنوز نوش جان نکردید؟ نمایندگان انقلابی کمیسیون تلفیق در بررسی بودجه، محرومیت و مظلومیت تاریخی استان سیستان و بلوچستان را فراموش نکنید و در عمل پیرو امامی باشید که فرمود عدل یعنی گذاشتن هرچه در سر جای خودش. وی افزود: نمایندگان مجلس با وضع قانون از کجا آورده ای، جلوی بسیاری از حیف و میل های مسئولین را بگیرید، همچنین یا توئیتر را برای مردم رفع فیلتر کنید یا خودتان هم از آن استفاده نکنید، رطب خورده منع رطب چون کند؟ سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان اضافه کرد: دشمنان ملت بدانند پیوند میان مردم و نظام هرگز گسستنی نیست؛ این آرزو را به گور خواهید برد.

نیکزاد: روحانی حقوقدان است و نباید علیه مجلس حرف بزند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور حقوقدان است و نباید علیه مجلس حرف بزند، گفت: مجلس نمی‌خواهد وارد حاشیه شود. محمدرضا صباغیان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی اخطار قانون اساسی در واکنش به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور گفت: رئیس جمهور گفته است دولت فقط از من دستور می‌گیرد و از من تبعیت می‌کند که طرح این مباحث درست نیست. وی بیان کرد: همچنین رئیس جمهور، قانون مجلس را مُضر دانست، در حالی که نمایندگان مجلس آن را تصویب و شورای نگهبان هم آن را تأیید کرده و این گونه اظهارات توهین‌های بزرگی به مجلس است و باید به آن پاسخ داده شود. نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این مواقع لازم است رئیس مجلس موضع‌گیری کند و نباید بی تفاوت باشد و همچنین باید از رئیس جمهور بخواهد درباره این مواضع پاسخ دهد. علی نیکزاد که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به این نماینده گفت: شاید مجلس نمی‌خواهد وارد حاشیه شود. نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته کسی که مباحث مذکور را مطرح می‌کند، حقوقدان است و نباید این حرف‌ها را بزند.

میرسلیم: دستور جدیدی از سوی رهبر انقلاب در مورد FATF صادر نشده

نماینده مردم تهران گفت: دستور جدیدی از سوی رهبر معظم انقلاب در مورد FATF صادر نشده است و مجمع تشخیص م%