مشاور رئیس مرکز حراست وزارت کشور گفت: نهم دی، روز حضور با بصیرت به همراه هوشیاری، شعور و درک سیاسی عمیق همه ایرانیان به صورت میلیونی، پرشور به لحاظ کیفیت و کمیت در راستای زدن مهر باطل بر پیشانی فتنه گران است.

آینه فارس: یاسر قنبرزاده مدیر دفتر و مشاور رئیس مرکز حراست وزارت کشور گفت: “نهم دی” تجلی بصیرت و هشیاری مردمان متوکلی است که در دامانشان قهرمانانی چون شهید حاج قاسم سلیمانی پرورش یافته‌اند.
وی افزود: این روز سرنوشت‌ساز نشانه‌ای از پیروزی افتخارآفرین مردم ایران اسلامی در برابر توطئه شوم استکبار جهانی است. وی افزود: توطئه‌ای که درآن خبیثان روزگار به بهانه دفاع از آزادی و حقوق ملت، سه اصل محوری انقلاب اسلامی یعنی “مردم”، “مکتب” و “رهبری” را نشانه رفته بودند.
مشاور رئیس مرکز حراست وزارت کشور با بیان اینکه روز نهم دی ملت ایران با اعلام بصیرت خود آن را به یوم الله دیگری تبدیل کردند افزود: به گفته رهبر فرزانه انقلاب این روز “روز تجلی قدرت خدا و حرکتی ماندگار در تاریخ انقلاب است و این حرکت مردم اتمام حجت برای همه است”.
این فعال سیاسی در ادامه با بیان اینکه این روز نشان از وحدت و انسجام ملی ایران اسلامی و از سویی پیوند عمیق و ناگسستنی ملت ایران با شهدا و ولی امر خود، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بود اضافه کرد: حماسه ۹ دی با عنوان یوم‌الله بصیرت و میثاق با ولایت در تقویم این مرز و بوم ماندگار شده است و تعبیر “انقلاب سوم” نشان از اهمیت و جایگاه والای آن در تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی دارد.

مدیر دفتر رئیس مرکز حراست وزارت کشور تصریح کرد: ملت غیور و همیشه در صحنه با حماسه ای که در این روز بزرگ خلق کردند به همه مستکبرین جهانی نشان دادند که این ملت با پیروی از پیام همیشه جاوید عاشورا و کربلای حسینی و حرکت در مسیر حقانیت هرگز تسلیم فشارها و توطئه های آنها نخواهند شد و آگاهانه و هوشمندانه با اتکاء بر ایمان خود از دستاورد های انقلاب اسلامی و ارزش های آن صیانت خواهند کرد و با اقتدار مسیر رشد و شکوفایی ملت ایران را درپرتو تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) ادامه خواهند داد.

قنبرزاده در ادامه تاکید کرد: در این میان، مهم‌ترین عامل در شکل‌گیری حماسه نه دی، احساس خطر مردم ایران از خدشه‌دار شدن امنیت و تمامیت ارضی کشور بود. مردم ایران دیدند که آمریکا و متحدانش به دنبال سرنگونی نظام جمهوری اسلامی هستند و این امر باعث شد که آنها با حضور گسترده خود در خیابان‌ها، از نظام خود حمایت کنند. وی با اشاره به پیام‌های حماسه نه دی تاکید کرد: حماسه نه دی پیام‌های مهمی برای مردم ایران و جهان داشت. این حماسه نشان داد که مردم ایران همواره حامی نظام جمهوری اسلامی هستند و در برابر هرگونه تهدیدی علیه آن ایستادگی خواهند کرد. همچنین، این حماسه باعث تقویت روحیه ملی و وحدت ملی در ایران شد.
این فعال سیاسی تأثیرات حماسه نه دی را برشمرد و افزود: حماسه نه دی تأثیرات مثبت زیادی بر آینده ایران خواهد داشت. این حماسه باعث خواهد شد که نظام جمهوری اسلامی بتواند در برابر هرگونه تهدیدی علیه آن ایستادگی کند و همچنین باعث تقویت روحیه ملی و وحدت ملی در ایران خواهد شد.