مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت: از ابتدای دولت سیزدهم برای توسعه شبکه رایتل در فارس مبلغ ۲۱ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که تعداد مشترکان فعال این اپراتور در استان به ۲۰۳ هزار مشترک رسیده است.

حمید سلیمان پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت: در حال حاضر در استان فارس، ۱۸۶ سایت ارتباطی شرکت خدمات ارتباطی رایتل بعنوان اپراتور سوم در حال ارائه سرویس به مشترکان هستند و از این تعداد ۶۰ سایت دارای فناوری نسل چهارم تلفن همراه (LTE) هستند.

او گفت: این اپراتور از آغاز به کار دولت سیزدهم، ۱۱ سایت جدید شامل ۶ سایت در شهر جدید صدرا، ۲ سایت در فسا، یک سایت در گراش، یک سایت در آباده و یک سایت در مرودشت احداث و راه اندازی کرده است و با احتساب ارتقای ۵۱ سایت این اپراتور در شیراز به نسل چهارم (LTE)، ۲۱ میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان فارس صورت گرفته است.

سلیمان پور در خصوص وضعیت این اپراتور در شهر شیراز گفت: ۷۵ سایت ارتباطی شرکت خدمات رایتل در مرکز استان فعال است که ۶۰ سایت در دولت سیزدهم به نسل چهارم (LTE) ارتقا یافته است و ۱۵ سایت نسل سوم نیز هم اکنون در شیراز در حال ارایه خدمات به مشترکان است.

او در خصوص سایر شهر‌های برخوردار از پوشش این اپراتور در سطح استان گفت: شهر‌های فسا، مرودشت، کازرون، جهرم، آباده، ممسنی، داراب، گراش، لار، اقلید، زرقان، خنج، قائمیه، اوز، ایزدخواست، صفاشهر، خور، سروستان، سعادت شهر، سورمق، سیدان، فیروزآباد، قطب آباد، قیر، کوار، لطیفی، نی ریز هم اکنون تحت پوشش شبکه ارتباطی اپراتور سوم قرار دارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت: با احتساب احداث و ارتقای سایت‌های جدید، هم اکنون ۱۸۶ سایت ارتباطی رایتل در استان فارس موجود است و تعداد مشترکان فعال این اپراتور در استان فارس به ۲۰۳ هزار مشترک رسیده است.