استاندار فارس در نشست اخیر و مشترک اعضای هیئت دولت با استانداران محل سالن پیامبر (اعظم) وزارت کشور پیشنهادها ۶گانه ای را در راستای تقویت هر چه بیشتر حوزه‌های زیرساختی این استان ارائه داد.

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در سفر یک‌روزه به تهران ضمن شرکت در نشست مشترک اعضای هیئت دولت با استانداران سراسر کشور و ارائه موضوعات مدنظر، دیدارهای جداگانه‌ای نیز با سایر مسئولان کشوری داشت.

ایمانیه در این جلسه ضمن قدردانی از احداث و تکمیل ۶ قطعه آزادراه شیراز اصفهان خواستار تزریق اعتبار برای تکمیل قطعه هفتم این آزادراه شد و بر ضرورت تسریع در آغاز عملیات اجرایی آزادراه شیراز به بوشهر سخن گفت.
وی در ادامه از ایجاد خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز تشکر کرد و خواستار اجرای مصوبه سفر دوم رئیس‌جمهور به استان فارس مبنی بر اجرای خط سوم آبرسانی به شهر شیراز شد.
نماینده عالی دولت در فارس از اقدامات وزیر جهاد کشاورزی نیز قدردانی کرد و گفت: در بحث ارائه نهاده‌ها به‌ویژه به عشایر و دریافت هزینه آن ۶ ماه پس از تحویل اقدامات مؤثری صورت پذیرفته و فرصت مناسبی ایجاد کرده است که می‌خواهیم این اقدام ارزشمند استمرار داشته باشد.
چهارمین موضوعی که استاندار فارس در این نشست به آن اشاره کرد، مطالبات صنایع استان از دولت و همچنین بدهی آنان به دولت بود؛ وی در این زمینه گفت: باتوجه‌به اینکه مطالباتی که صنایع استان از دولت دارند در مقایسه با بدهی به دولت بیشتر است پیشنهاد می‌کنم مصوب شود صاحبان صنایع، بدهی‌های خود را با مطالبات از دولت تهاتر کنند.
استاندار فارس همچنین خواستار موافقت هیئت دولت با برگشت مازاد درآمد استان‌ها به همان استان شد و پیشنهاد داد: از هشت جلسه‌ای که هیئت دولت در هر ماه دارد یکی را به دیدار استانداران به‌صورت تک‌تک با وزرا اختصاص دهند تا استانداران بتوانند موضوعات و مسائل استان خود را با وزرا مطرح کنند.
همچنین این گزارش حاکی است، استاندار فارس عصر دوشنبه نیز به وزارت جهاد کشاورزی رفت و با معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و جنگلداری کشور دیدار کرد.
در این دیدار توافق شد وزارت جهاد کشاورزی اعتبار ویژه‌ای برای احداث آبخیزداری در فارس اختصاص دهد. در این دیدار همچنین مقرر شد با تهاتر زمین‌های واجد شرایط، بخشی از اعتبار احداث آبخیزداری در استان تأمین شود.
موضوع دیگری که در این دیدار به بحث گذاشته شد، به سرمایه‌گذاری وزارت جهاد کشاورزی در ایجاد گلخانه و احداث مرکز اصلاح نژاد در فارس اختصاص داشت تا بتوان مرکبات به‌ویژه در شهرستان‌های جهرم، داراب و خفر با مصرف آب کمتر تولید شود.
نماینده عالی دولت در فارس دیداری هم با رئیس هلدینگ پارسیان وزارت دفاع داشت و در این دیدار ضمن دعوت از ایشان برای سفر به شیراز، توسعه پالایشگاه شیراز و احداث فاز دوم این پالایشگاه را به بحث و تبادل نظر گذاشت و ابراز امیدواری کرد باتوجه‌به موافقت وزیر نفت برای این اقدام مهم، با همکاری دوطرفه فاز دوم این پالایشگاه ایجاد شود.
توسعه پتروشیمی مرودشت و احداث خط تولید محصول جدید در این پتروشیمی، همچنین احداث شهرک‌های پایین‌دستی پتروشیمی موضوع دیگری بود که ایمانیه با رئیس هلدینگ پارسیان وزارت نفت بررسی کرد.
بخش چهارم سفر استاندار فارس به تهران به دیدار با سه گروه سرمایه‌گذار سپری شد؛ در این دیدارهای جداگانه ایجاد فضای گردشگری جامع در شهر شیراز، ایجاد خط‌هوایی و شرکت هواپیمایی متعلق به استان فارس و همچنین ایجاد فضای گردشگری در تخت‌جمشید بررسی و تصمیم‌های لازم اتخاذ شد./شیرازه