رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان فارس با تاکید بر اینکه تایید صلاحیت‌ها با اغماض صورت گرفته است، گفت: تعداد محدودی از کاندیداها به دلایل سیاسی رد صلاحیت شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس ، روح الله نجابت ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: موضوع شوراها به دلیل اینکه مردم را در اداره امور شهر و روستا دخیل می کند، اهمیت بالایی دارد.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان فارس با بیان اینکه قانون شوراها نیاز به اصلاح دارد و این موضوع در مجلس در دست پیگیری است، تصریح کرد: نمایندگی مردم در مجلس و شوراهای شهر و روستا امانت است و افراد باید امانتدار مردم باشند.

وی ادامه دهد: شفافیتی که بنده از همان ابتدای حضور در مجلس به دنبال آن بوده و هستم، قدمی در راه امانتداری آرای مردم است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود ۳۶ شهرستان و ۹۰ بخش در استان فارس که باید در آن‌ها انتخابات برگزار شود، گفت: از همان ابتدا بنا را بر تعامل و همکاری با دستگاه های اجرایی گذاشته و‌ تلاش داریم به برگزاری انتخاباتی سالم کمک کنیم.

وی درخصوص روندی که تاکنون در هیئت نظارت طی شده، اذعان داشت: در ابتدا هیئت نظارت بدون جهت گیری سیاسی شکل گرفت و در ادامه با معرفی ۳۰ نفر از سمت فرمانداران هیئت‌های اجرایی تشکیل شد.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان فارس افزود: هیچکدام از اعضای هیئت اجرایی در استان فارس نیست که از طرف فرماندار معرفی نشده باشد.

نجابت با اشاره به تلاش شبانه روزی هیئت اجرایی و تشکر از آنان مطرح کرد: عمده تصمیمات هیئت اجرایی توسط هیئت نظارت صحه گذاشته شد و از مجموع سه هزار و ۲۶۸ نفر در فارس، ۲۳۰ نفر انصراف داده که از مابقی هزار و ۸۵۱ نفر معادل ۶۱ درصد تایید صلاحیت شدند.

وی اظهار داشت: از نفرات رد صلاحیت شده حدود ۸۰۰ نفر در هیئت اجرایی و حدود ۳۰۰ نفر در هیات نظارت بوده اند.

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه تا جای ممکن در روند بررسی صلاحیت ها اغماض شده، گفت: تعداد بسیار معدودی در کل استان به دلیل سیاسی ردصلاحیت شده اند و اینکه گفته شود بسیاری به دلایل سیاسی و جناحی رد صلاحیت شده اند، حرف غیر دقیقی است.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس در خصوص اعتراض به تایید صلاحیت ها متذکر شد: داوطلبانی که نسبت به بررسی صلاحیت خود اعتراض دارند، می توانند از امروز نهم تا دوازدهم اردیبهشت ماه با مراجعه به فرمانداری و یا هیئت عالی نظارت بر انتخابات استان فارس شکایت خود را ثبت نمایند.

انتهای پیام