سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد که تعداد موارد تایید شده اُمیکرون در کشور به ۴۳ مورد رسیده است.

به گزارش آینه فارس، محمد هاشمی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:

«موارد مثبت شناسایی‌شده اُمیکرون در کشور تا تاریخ ۸ دی ماه:

تهران ۱۷ مورد، مشهد ۵ مورد، هرمزگان ۵ مورد، بابل ۱ مورد، اصفهان ۲ مورد، ارومیه ۱ مورد، البرز ۱ مورد، شیراز ۲ مورد، اراک ۱ مورد، بوشهر ۲ مورد، قم ۳ مورد، یزد ۳ مورد و مجموعه موارد تایید شده: ۴۳ مورد»

«امیکرون به فارس رسید» خبری که دقایقی قبل از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تایید شد این موضوع در حالی است که از روزهای گذشته هشدار و احتمال از ورود این سویه از بیماری کرونا در محافل درمانی استان همواره مطرح بود.

استان فارس که در تقریبا یک ماه گذشته وضعیت آرام و بی‌خطری را به لحاظ شیوع و فوتی ناشی از کرونا می‌گذراند دوباره دستخوش نگرانی و هشدار شد. سید وحید حسینی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز از  شناسایی دو مورد بیمار مبتلا به امیکرون در شیراز خبر داد.

بنا بر گفته‌های وی این دو مورد از غربالگری مسافران پروازهای بین‌المللی در فرودگاه شهید دستغیب شناسایی شده است، آنگونه که حسینی می‌گوید: ابتلای دو مسافر ایرانی به سویه امیکرون که از یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس قصد بازگشت به کشور را داشتند و متاسفانه واکسن نیز دریافت نکرده بودند، به تایید رسید.