پروژه‌های ویژه و ستاره‌دار شهرشیراز بررسی و شهرداری شیراز مکلف به شروع عملیات اجرایی ۳ پروژه مهم این کلانشهر تا ۱۰ روز آینده شد.

در پنجاه‌وپنجمین صحن علنی شورای شهر همچنین مقرر شد شهرداری باید پروژه تقاطع جام جم – جمهوری را با توجه به مصوبات شورا و مراسم کلنگ‌زنی انجام شده در گذشته ظرف مدت حداکثر ۱۰ روز از تاریخ ابلاغ این تصمیم عملیات اجرایی را شروع کند.

همچنین درباره پروژه‌های دوربرگردان‌های نیایش-چمران و چمران- اردیبهشت با توجه به مصوبات شورا و مراسم کلنگ‌زنی انجام شده در گذشته مقرر شد شهرداری شیراز ظرف مدت حداکثر ۱۰ روز از تاریخ ابلاغ این تصمیم عملیات اجرایی هر دو پروژه را به صورت همزمان شروع کند و در نهایت تقاطع آفرینش بود که مقرر شد مراسم کلنگ‌زنی پروژه در ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) برگزار و بدون وقفه عملیات اجرایی پروژه شروع شود.

در ابتدای این دستور کار علیرضا اسکندری، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر با بیان اینکه برخی از پروژه‌های شهرداری پس از تصویب و تایید کمیسیون در صحن مطرح می‌شود، گفت: پروژه‌های مذکور در طرح این کمیسیون در بودجه شهرداری نیز دیده شده و آماده کلنگ‌زنی و اجرا است.

او گفت: مشکلات تقاطع جام جم برطرف شده و این تقاطع با تغییر طرح قابلیت انجام دارد و دوربرگردان غیرهمسطح بلوار چمران و تقاطع آفرینش نیز آماده است که ظرف ۱۰ روز آینده باید برای اجرا و کلنگ‌زنی اقدام شود.

اسکندری با بیان اینکه این ۳ پروژه در کمیسیون عمران بحث و فاز مطالعاتی آن تمام شده است، افزود: مجوز شورای ترافیک شهرستان را نیز دارد و تنها یک همت برای اجرا می‌خواهد.

شهرداری شیراز کلنگ‌زنی‌های گذشته را تکرار نکند
محمد اسدی، عضو شورای شهر نیز گفت: یک سال از عمر شورا می‌گذرد هنوز هیچ پروژه‌ای شروع نشده است و یک کلنگ‌زنی در بلوار جمهوری شده که پس از مدتی متوقف شد.

او گفت: هر مصوبه و هر کاری را وابسته به تصمیم شورای ترافیک کنیم، کار ۱۰ سال طول می‌کشد، مصوبه کمیسیون عمران بدون قید و شرط است، شهرداری باید بدون معطلی کار را شروع کند.

رضا محمدیان، دیگر عضو شورای شهر شیراز نیز درباره این طرح‌ها با بیان اینکه کلنگ‌زنی‌ها در گذشته انجام شده است، گفت: مردم از شعار دادن مسئولان خسته شدند و شهرداری دوره قبل باید این پروژه‌ها را اجرا می‌کرد، اما اکنون به جای کلنگ‌زنی باید عملیات اجرایی شروع شود.

او گفت: شهرداری باید ۳۰ کار را شروع کند، اما از ابتدای عمر شورا یک پروژه کلنگ‌زنی و شروع نشده است و با این وجود شهرداری همین ۳ پروژه را نیز شروع کند، نقطه مثبتی است.