اختتامیه چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران تئاتری در تالار وحدت برگزار شد.

چهل و یکمین جشنواره بین الملل تئاتر فجر که از ۲۵ دی با بخش رادیو تئاتر آغاز به کار کرده بود سه شنبه ۱۱ بهمن به کار خود پایان داد. این مراسم به صورت زنده از طریق رادیو نمایش و شبکه چهار سیما نیز پخش شد.

مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون هنری وزارت ارشاد، کاظم نظری مدیر کل هنرهای نمایشی، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، کوروش زارعی دبیر این رویداد و مدیران و هنرمندان عرصه تئاتر در تالار وحدت در حال برگزاری است. ظرفیت تالار وحدت تکمیل شده و عده‌ای هم خارج از ظرفیت و به صورت ایستاده نظاره‌گر مراسم اختتامیه بودند.

در بخشی از مراسم اختتامیه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمود سالاری معاون هنری وزیر ارشاد از حامی گت ‌آقازاده هنرمند جانباز از فریدون‌کنار مازندران قدردانی شد که این هنرمند جانباز هدیه خود را به ۱۳ شهید گروه تئاتر ایثار فریدون‌کنار و ۲۰ جانبازی که در سالن نشسته‌اند تقدیم کرد.

سپس از احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر، محمدعلی افروغ مدیرکل ارشاد بوشهر، محمد طیب استاندار کرمانشاه، سیدمحمود حسینی‌پور استاندار و حسین جوادی مدیرکل ارشاد استان مازندران و همچنین استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارسی قدردانی شد.

در بخش صحنه‌ای این جشنواره و طراحی چهره و گریم، تقدیر شد از فاطمه فتحی زاده برای نمایش “اسب قاتلین” و همچنین در قسمت طراحی و ترکیب صدا نیز تقدیر شد از علیرضا اصلاحی برای نمایش” اسب قاتلین” و از همه مهمتر اینکه؛ جایزه ویژه هیات داوران به گروه بازیگران نمایش “اسب قاتلین” تعلق گرفت و بهترین نمایش به مفهوم مطلق نیز ” اسب قاتلین” به کارگردانی سید محمد هادی هاشم زاده، اعلام شد و رتبه اول کارگردانی نیز به سید محمد هادی هاشم زاده برای نمایش”اسب قاتلین” اهدا گردید و رتبه اول بازیگری زن به مریم دهقانی برای نمایش” هاراگیری” با تقدیر از محمد امین محمدی برای نمایش” هاراگیری”، صورت گرفت.