استان فارس دارای ۱۵ حوزه انتخابیه ، ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و پنج کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است .

۱۴ حوزه انتخابیه شامل حوزه انتخابیه سپیدان و بیضا، حوزه انتخابیه آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان، حوزه انتخابیه نی ریز، استهبان و بختگان، حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد، حوزه انتخابیه لامرد و مُهر، حوزه انتخابیه لارستان، خنج، اوز، گراش و جویم، حوزه انتخابیه داراب و زرین دشت، حوزه انتخابیه ممسنی و رستم، حوزه انتخابیه خرامه، کوار و سروستان، حوزه انتخابیه جهرم و خفر، حوزه‌ انتخابیه فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین، حوزه انتخابیه اقلید، انتخابیه کازرون و کوه‌چنار هر کدام یک نماینده و حوزه انتخابیه شیراز و زرقان چهار نماینده دارد.

در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ از مجموع ۱۵ منتخب این استان که در دور اول به مجلس راه یافتند ۶ نماینده شامل نمایندگان حوزه‌ انتخابیه آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان (رحیم زارع)، حوزه انتخابیه اقلید (مسلم صالحی)، حوزه انتخابیه لامرد و مُهر (سید موسی موسوی)، حوزه انتخابیه نی ریز و استهبان (فرهاد طهماسبی)، حوزه انتخابیه جهرم و خفر (محمدرضا رضایی کوچی) و حوزه انتخابیه داراب و زرین دشت (محمدجواد عسکری) دو باره به مجلس راه یافتند.

نمایندگان حوزه‌های انتخابیه مرودشت و ارسنجان – سپیدان و بیضا – ممسنی و رستم – کازرون و کوه چنار – فسا – سروستان، کوار و خرامه – فیروزآباد – فراشبند و قیر و کارزین – لارستان، اوز، خنج، گراش و جویم از راه یابی به مجلس دوازدهم باز ماندند.

در حوزه انتخابیه سپیدان اردوان اکبر پور، در حوزه انتخابیه ممسنی و رستم امید نصیبی، در حوزه انتخابیه کازرون و کوهچنار غلامرضا دهقان ناصر آبادی، در حوزه انتخابیه فسا حسنعلی محمدی، در حوزه انتخابیه سروستان، کوار و خرامه غلامرضا توکل، در حوزه انتخابیه فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین محمد مهدی فروردین و در حوزه لارستان، اوز، خنج، گراش و جویم علاء الدین بروجردی به عنوان نمایندگان جدیدالورود از سوی مردم انتخاب شدند.
همچنین در حوزه انتخابیه مرودشت و ارسنجان نیز اسفندیار عبدالهی و سیروس سجادیان به مرحله دوم راه یافتند.

در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان ۲ نفر از چهار نماینده مجلس یازدهم در این حوزه انتخابیه شامل روح الله نجابت و جعفر قادری در این دوره نیز به مجلس راه یافتند و ۲ نماینده دیگر یعنی علیرضا پاک فطرت و ابراهیم عزیزی نیز به همراه ۲ نامزد دیگر (سید اسماعیل حسینی و رحمت الله مرزوقی) برای کسب ۲ کرسی باقیمانده در مرحله دوم با هم رقابت خواهند کرد.

در صورت پیروزی ۲ نماینده مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه شیراز در دور دوم، از مجموع ۱۸ نماینده استان فارس در مجلس یازدهم ۱۰ نماینده به مجلس دوازدهم راه خواهند یافت و هشت نماینده دیگر راه یافته به مجلس نیز جدیدالورود خواهند بود.

این گزارش حاکیست که گرایش راه یافتگان به مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه استان فارس تنها از حوزه کازرون و کوهچنار گرایش مستقل داشته و مابقی همگی اصولگرا هستند.

راه یافتگان به مجلس خبرگان رهبری در فارس

گزارش جدیدالورودها به مجلس از حوزه های انتخاباتی فارس

استان فارس در مجلس خبرگان رهبری دارای پنج کرسی است که در انتخابات ۱۱ اسفند پنج نامزد این انتخابات به ترتیب آرا شامل آیت الله لطف الله دژکام، آیت الله احمد بهشتی، آیت الله علی اکبر کلانتری، آیت الله سید محمدعلی مدرسی طباطبایی و حجت الاسلام والمسلمین علیرضا دانا به مجلس خبرگان راه یافتند.

آیت الله دژکام، آیت الله احمد بهشتی و آیت الله کلانتری در دوره گذشته نیز در مجلس خبرگان رهبری عضویت داشتند.

چهار نفر از پنج نامزد راه یافته به مجلس خبرگان رهبری در استان فارس شامل آیت الله لطف الله دژکام ، آیت الله احمد بهشتی، آیت الله علی اکبر کلانتری و آیت الله سید محمدعلی مدرسی طباطبایی به همراه حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پیروزمند که از راهیابی به مجلس خبرگان بازماند مورد حمایت هم جامعه مدرسین و هم جامعه روحانیت بودند و در لیست جامعتین قرار داشتند و حجت الاسلام والمسلمین علیرضا دانا نیز به شکل مستقل فعالیت داشت.