دولت قبل تعمدا برخی فشارها را ایجاد می‌کرد تا جامعه را به سمت یک برجام عجولانه بکشاند. محدودیت در واردات واکسن به آن دلیل بود تا جامعه را به یک نارضایتی عمومی برسانند و از آن طرف هرچه زودتر به برجام برگردند

به گزارش آینه فارس، در دولت روحانی وزارت نفت اعلام کرده بود که صادرات نفت ایران بدلیل تحریم‎ها بسیار کاهش پیدا کرده است و بدنبال آن درآمدهای ناشی از فروش نفت روند نزولی به خود گرفت. بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم طبق آمار اوپک و شرکت‌های ردیابی نفتکش، صادرات نفت ایران بسیار افزایش پیدا کرد. دولت رئیسی با ارائه راهکارهای مختلف برای افزایش فروش نفت و دور زدن تحریم‌ها توانست وضعیت اقتصادی دولت را در مقایسه با دولت قبل بهبود بخشد.

به گزارش آینه فارس آرش نجفی، «رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران» در گفتگو با «نود اقتصادی» پیرامون افزایش فروش نفت در دولت رئیسی در مقایسه با دولت روحانی، بیان کرد: اتفاق جدی و جدیدی در بازار نفت و در طرف خریداران نفت ایران نیافتاده که الان می‌توانیم نفت بفروشیم اما در زمان روحانی نمی‌توانستیم؛ بلکه فقط دولت عوض شده است. چه بسا عرضه بی حد و حصر روسیه با قیمت پایین می توانست ضرر زیادی به ما بزند. دولت‌های آمریکا و اسرائیل و امثالهم هم که تغییری نکردند. رویکرد دولت فعلی، نوع تعامل و نوع حضور در بازار، انعطاف پذیری، نوع توافقات و تعاملات با جهان باعث شد که ایران عرضه کننده موفق‌تری در بازار باشد.

نجفی در خصوص علت عدم فروش نفت در دولت روحانی گفت: دولت قبل تعمدا برخی فشارها را ایجاد می‎کرد تا جامعه را به سمت یک برجام عجولانه بکشاند. برای مثال محدودیت در واردات واکسن به آن دلیل بود تا جامعه را به یک نارضایتی عمومی برسانند و از آن طرف هرچه زودتر به برجام برگردند. اگر امروز ما در یک شرایط بهتر رفتار می‎‎کنیم و آمریکا بیشتر بدنبال احیای برجام است، به رفتار متعادل و عقلانی دولت فعلی برمی‎گردد.

وی در ادامه اظهار داشت: جامعه هم بسیار مثبت‌اندیش‌تر شده ‎است. جامعه از گرانی ناراحت است ولی از گشایش‎ها که رویکرد عقلی و منطق پشت آن نهفته اطلاع دارند لذا علی رغم تورم فزاینده در اقتصاد، ما شاهد یک آرامش نسبی در جامعه و بازار هستیم.

نجفی در خصوص همراهی مردم با دولت رئیسی گفت: دولت با یک نگرش مقبول و معقولی رو به جلو حرکت می‌کند که البته دارای هزینه است. برای درمان یک اقتصاد هم مانند درمان یک جسم بیمار که شما مجبورید درد را تحمل کنید، جامعه هم این موضوع را درک می‌کند و با دولت همراه می‌شود