مدیرکل هواشناسی فارس درباره وزش باد شدید در استان هشدار داد

به گزارش آینه فارس ، مسعود حقیقت گفت: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی از امروز شنبه ۲۹ مرداد، رگبار و رعد و برق پراکنده همراه با وزش باد و گاهی تند باد لحظه‌ای در برخی مناطق استان موجب ایجاد سطح زرد شده است.

او ادامه داد: از امروز شنبه ۲۹ مرداد، رگبار و رعد برق پراکنده در نیمه غربی و برخی نقاط مرکزی استان همراه با تند باد‌های لحظه‌ای آغاز شده است و روز یک شنبه ۳۰ مرداد نیمه غربی و برخی نقاط مرکزی استان را فرا می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی فارس با بیان این که این وضعیت روز دوشنبه در نیمه غربی و برخی نقاط جنوبی استان ادامه دارد، افزود: وضعیت پیش‌بینی شده روز سه شنبه یکم شهریور برای مناطق نیمه غربی استان ادامه دارد.

حقیقت گفت: به شهروندان توصیه می‌شود از توقف و پارک خودرو در اطراف درختانی که احتمال شکستن آن‌ها بر اثر باد شدید وجود دارد و ساختمان‌های نیمه کاره خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی فارس همچنین از شهروندان خواست، سازه‌های موقت مانند تابلو‌های تبلیغاتی و پوشش‌های گلخانه‌ای را مستحکم کنند.

به گفته حقیقت، با ورود این سامانه به استان فارس احتمال جاری شدن سیلاب در رودخانه‌ها و معابر وجود دارد و به همین دلیل مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌ها و انجام ورزش‌هایی مانند کوهنوردی خودداری کنند