دادگستری فارس در تحقق شعار سال و کمک به رونق تولید از مجموعه‌های پیشتاز در کشور است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس ، رئیس کل دادگستری فارس در جمع خبرنگاران افزود: در یک سال اخیر ۱۷۵ شرکت و کارگاه تولیدی که دچار مشکلات عدیده‌ای شده بودند و عمدتا در تملک بانک‌ها بودند با همکاری قضات این دادگستری به چرخه‌ی تولید بازگشتند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی افزود: با تشکیل کارگروهی ویژه در دادگستری موانع و مشکلات پیش روی تولید کنندگان رصد و بررسی آن‌ها به جد در دستور کار قرار گرفته و در حال حاضر هم ۳۰۰ پرونده در کمیته‌های حقوقی این مجموعه در دست بررسی است که بیشتر مشکلات آن‌ها با بانک‌ها و تامین اجتماعی است و به زودی تعیین تکلیف خواهند شد.

وی اشاره‌ای هم به آخرین وضعیت الکترونیکی شدن دادرسی‌ها در محاکم قضایی استان کرد و گفت: یکی از موارد مهمی که در یک سال اخیر به آن توجه ویژه‌ای شده دادرسی الکترونیکی با زندان‌های استان است.

رئیس کل دادگستری فارس افزود: سال گذشته ۱۰ هزار پرونده دادرسی الکترونیکی با زندان‌های استان داشتیم و در حال برنامه ریزی برای الکترونیکی کردن دادرسی اصحاب پرونده در منازل هم استانی‌ها هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی همچنین به کاهش زمان دادرسی پرونده‌های قضایی استان اشاره کرد و افزود: با همکاری خوبی که در مجموعه دادگستری صورت گرفته میانگین دادرسی پرونده‌های قضایی که در کشور ۱۰۲ روز است در فارس به ۸۹ روز رسیده است.