مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: جلسه شورای ملی ثبت آثار تاریخی فرهنگی، طبیعی و تعیین حرایم کشور در شیراز در حال برگزاری است.

محمد ثابت اقلیدی با اعلام این خبر گفت: ۹۳ پرونده ثبت آثار تاریخی و فرهنگی این استان همچنین پرونده ۴ حریم مجموعه آثار تاریخی و ۲۵ پرونده میراث طبیعی و ۲۰ پرونده میراث معنوی استان تهیه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: جلسه شورای ملی ثبت آثار تاریخی فرهنگی و تعیین حرایم کشور به مدت ۲ روز به میزبانی استان فارس برگزار می‌شود و طی این مدت تمامی پرونده ثبتی استان مورد بررسی کارشناسان قرار می‌گیرد.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه پرونده‌های ثبتی آثار تاریخی استان شامل مسجد، خانه و عمارت، چهارطاقی، حمام، آب‌انبار، سد و بند و کتیبه و….است، اضافه کرد: در بخش حرایم ۴ پرونده شامل بازنگری حریم مجموعه جهانی تخت جمشید، تعیین حریم تپه جهیدان در کازرون، بازنگری حریم محور تاریخی فرهنگی عرفان در شیراز و کاخ ساسانی سروستان تهیه شده که در این شورا مطرح می‌شود.

او در ادامه گفت: در حال حاضر در استان فارس بیش از ۳ هزار و ۹۰ اثر تاریخی فرهنگی در فهرست ملی و ۵ مجموعه تاریخی و فرهنگی در فهرست جهانی جای دارد.