مدیرکل فرودگاه لارستان گفت: شرکت هواپیمایی ایرعربیا پرواز‌های خود در مسیر شارجه - لار _ شارجه را از سر گرفت.

امین الله صولتی در کگفت‌و‌گو با خبرنگار ما، با اشاره به اینکه از سال ۹۹ و با شیوع ویروس منحوس کرونا، پرواز‌های العربیه متوقف شده بود، گفت: با پیگیری‌های بعمل آمده، مجوز‌های اخذ شده، پرواز‌های العربیه برابر اعلام شرکت مذکور از هفته اول فروردین ماه با هواپیمای ایرباس انجام می‌شود.

مدیرکل فرودگاه لارستان گفت: این پرواز‌ها روز‌های یکشنبه، چهارشنبه و جمعه هر هفته انجام خواهد شد.

او گفت: پیش از این پرواز‌های شرکت هواپیمایی ایرعربیا از ایران فقط از فرودگاههای: حضرت امام خمینی (ره) تهران، مشهد و شیراز انجام میشد و اکنون این پرواز‌ها از لارستان نیز به مقصد شارجه و از شارجه به ۱۲۰ نقطه جهان انجام می‌شود. به این ترتیب مسافرت مردم شریف منطقه و جنوب کشور به نقاط مختلف دنیا از این طریق فراهم شده است.

صولتی گفت: فرودگاه لارستان به لحاظ تعداد پرواز‌های بین‌المللی و مسافران خارجی در جایگاه ششم فرودگاه‌های کشور قرار دارد و مقصد پرواز‌های خارجی این فرودگاه دبی، کویت، قطر و شارجه است.

فرودگاه شارجه قطب اصلی هواپیمایی ایرعربیا بوده و این ایرلاین پرواز‌های خود را از طریق فرودگاه شارجه به ۱۲۰ نقطه جهان انجام می‌دهد. از آنجایی که پرواز لار شارجه لار یکی از مسیر‌های هواپیمایی ایرعربیا است، ساکنین لارستان و جنوب کشور می‌توانند برای سفر بلیط ایرعربیا را خریداری کرده و پس از یک توقف کوتاه در فرودگاه شارجه پرواز خود را به سوی مقصد اصلی ادامه دهند.