مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس از وصول ۵ هزار و ۴۰ میلیارد و ۶۴۸ میلیون و ۶۴ هزار ریال از مطالبات معوقه بانک‌های دولتی و خصوصی استان در سال گذشته خبر داد

وصول بیش از۵ هزار میلیارد ریال مطالبات معوق بانکی در فارس

به گزارش آینه فارس،سیدمهدی هاشمی همسویی و اجرای بهینه سیاست‌های تحولی قوه قضاییه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را اولویت این اداره کل عنوان کرد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس افزود: حرکت در مسیر الزامات قانون جامع حد نگار در سال‌های اخیر ۱۰ میلیون و ۱۷۲ هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان شده تثبت شده که با این احتساب شاهد تثبیت ۹۹.۶ درصد از این اراضی هستیم.

هاشمی با اشاره به شعار سال جدید، افزود: در سال گذشته و سه ماهه ابتدایی امسال نتایجی نظیر تثبیت مالکیت ۴۰۳ هزار هکتار معادل ۲۵ هزار و ۴۶۶ قطعه از این اراضی حاصل شد.

او گفت: تهیه و تخصیص اعتبار برای تهیه و تولید نقشه اراضی کشاورزی استان توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور منجر به انعقاد قرارداد با شرکت‌های مشاور نقشه برداری بمنظور تهیه و تولید و تطبیق و مستند سازی ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی فوق الذکر شده که انجام این فرایند گامی مهم در سرعت بخشی به صدور اسناد اراضی کشاورزی و جلوگیری از تحمیل هزینه‌های زائد به روستاییان و زارعین خواهد بود و پس از طی مراحل تهیه و تولید نقشه و تشکیل پرونده و طرح در هیأت‌های قانون تعیین تکلیف، اسناد مالکیت این اراضی برای مالکین از مجاری قانونی صادر می‌شود.
همچنین او صدور ۲۴۱ هزار فقره سند مالکیت کاداستری در اداره‌های تابعه این اداره کل طی سال گذشته را بخشی دیگر از اقدامات انجام شده برای اجرای قانون جامع حد نگار عنوان کرد و با اشاره به رشد ۹ درصدی در مقایسه با سال ماقبل آن، بر تسریع در این فرایند با هدف تبدیل کلیه اسناد مالکیت دفترچه‌ای به کاداستری را از دیگر اولویت‌های این اداره کل برشمرد.

وصول بیش از۵ هزار میلیارد ریال مطالبات معوق بانکی در فارس

او افزود: از اسناد صادره ۴۳۲۷ فقره سند در راستای قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی، ۸۱۵۰ فقره سند قانون ساماندهی و حمایت از عرضه و تولید مسکن برای روستا‌ها وشهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، تعداد ۳ هزار و ۵۶۸ فقره سند اراضی کشاورزی و ۳۲۵۰ فقره اسناد مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی است.
مدیرکل ثبت فارس بیان کرد: صدور ۲۲۶۹ فقره سند مالکیت برای موقوفات و رشد ۴۵ درصدی نسبت به سال ماقبل آن و کسب رتبه برتر در این فرایند در بین ادارات ثبت کشور بخشی از دیگر اقدامات انجام شده است.
هاشمی با تصریح بر اینکه پاسخگویی به بیش از ۱۹۰ هزار استعلام واصله و ثبت ۱۵۲ هزار خلاصه معامله از دیگر اقدامات ادارات ثبتی این استان برای پیاده سازی بهینه برنامه‌های تحولی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طی سال گذشته بوده است و افزود: پاسخگویی به استعلامات اسناد مالکیت کاداستری به ۹۹ درصد از استعلام‌ها بصورت مکانیزه و در کمتر از ۴۸ ساعت انجام می‌شود.
مدیرکل ثبت فارس با اشاره به وصول ۵۰۴۰ میلیارد و ۶۴۸ میلیون و ۶۴ هزار ریال از مطالبات معوقه بانک‌های دولتی و خصوصی استان در سال گذشته، افزود: برنامه ریزی‌های سازمانی حول این محور‌ها نتایج ثمر بخشی در سرعت بخشی به امور مراجعین و دفاع از حقوق بیت المال داشته است.
او همچنین ثبت ۳۸۳۳ شرکت و مؤسسه توسط اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیر تجاری شیراز در سال گذشته را بخش دیگری از اقدامات این اداره کل اعلام و اضافه کرد: از این میزان تعداد ۴۴۸ مؤسسه غیر تجاری و تعداد ۱ هزار و ۴۷۸ شرکت با مسؤلیت محدود، ۱۵۷۴ شرکت سهامی خاص، و ۳۲۹ شرکت تعاونی هستند.
هاشمی تعداد پرونده‌های تشکل شده اداره‌های اجرایی سال گذشته را ۱۸ هزار و ۷۰ فقره و تعداد پرونده‌های مختومه را ۱۷ هزار و ۱۷۱ فقره اعلام و خاطر نشان کرد: کسب رتبه برتر تثبیت و صدور اسناد مالکیت موقوفات و عنوان برگزیده اولین همایش مدیران کل ادارات ثبت اسناد و املاک کشور، مؤید حرکت این اداره کل برای اجرای بهینه سیاست‌های تحولی قوه قضاییه است