کارشناس هواشناسی فارس گفت: با ورود سامانه رگبار بهاری همراه با وزش باد در برخی نقاط فارس خطر آبگرفتگی معابر پیش بینی می‌شود

ورود سامانه رگبار بهاری همراه با وزش باد در برخی نقاط فارس

به گزارش آینه فارس،علیمردانی گفت: این سامانه از دیروز وارد استان شده درنیمه شرقی استان فعال است.
وی افزود:همچنین از فردا ظهر افزایش ابر و بارش پراکنده باران برای مناطق شرقی استان به ویژه شمال شرقی تا جنوب شرق پیش بینی می‌شود.
این سامانه جدید بارشی از عصر چهارشنبه ششم اردیبهشت آغاز شده و تا بعد از ظهر شنبه نهم همین ماه ادامه دارد.
وی ادامه داد: این سامانه بارشی برای امروز عصر ششم اردیبهشت در جنوب شرق استان به ویژه منطقه فورگ، لارستان، داراب، حسن آباد داراب و زرین دشت فعال است.

وی بیان کرد: همچنین این سامانه جدید برای پنجشنبه هفتم اردیبهشت ماه در استان به ویژه مناطق شرقی، جنوبی و مرکزی ادامه دارد.

او گفت: برای روز‌های هشتم و نهم اردیبهشت ماه هم این سامانه بارشی در استان، به ویژه مناطق شرقی و مرکزی پیش بینی شده است.

اداره کل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد، نسبت به بارش رگباری و بهاری باران همراه با رعد و برق و وزش باد در چند منطقه از استان فارس هشدار داده بود.

ورود سامانه رگبار بهاری همراه با وزش باد در برخی نقاط فارس

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس هم با اشاره به اعلام هشدار سطح زرد هواشناسی بیان کرد: شهرداران و دهیاران مناطق تحت تاثیر بارش‌های پیش بینی شده هرچه سریعتر نسبت به بازدید میدانی و عند اللزوم لایروبی و رفع انسداد از رودخانه‌ها، نهر‌ها، مسیل‌ها و جداول هدایت آب‌های سطحی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید
آب میوه‌ای که ۵برابر قوی‌تر از شربت سرفه است

خلیل عبداللهی افزود: تمامی دستگاه‌های خدمات رسان تا چند روز آینده در آماده باش هستند؛ همچنین اقدامات پیشگیرانه دنبال شده است و آمادگی لازم برای مقابله با هرگونه بحران احتمال وجود دارد.

احتمال آبگرفتگی معابر

حقیقت افزود: اثر مخاطره همچون احتمال آبگرفتگی معابر به طور محدود، احتمال جاری شدن روان آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، احتمال برخورد صاعقه، سقوط اشیا بدون مهار از ارتفاعات و لغزندگی جاده‌ها در مناطق بارانی وجود دارد.

در حاشیه رودخانه‌ها نمانید

وی تاکید کرد: همچنین نماندن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، اجتناب از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها ومسیل‌ها توصیه می‌شود