دادستان فسا گفت: دادگستری فسا در موضوع صیانت از حقوق عامه در بهار ۱۴۰۲ ،نسبت به پلمب ۱۱ واحد مشاور املاكی كه فاقد پروانه كسب بودند، اقدام نمود که اين مهم تأثيرات مثبتی در حوزه مسكن این شهرستان داشته است.

مهرزاد هوشمندی در گفتگو با آینه فارس اظهار کرد: بحمدلله پس از ورود دادگستری شهرستان فسا بمنظور صیانت از حقوق عامه به موضوع آزادسازی مسیر انتقال آب از سد رودبال استهبان به فسا ،در یک همکاری مشترک با نهادهای اجرایی فسا، عملیات لوله گذاری این طرح آغاز شده که با اتمام کار و بهره برداری ،شاهد تحول در حوزه آب شرب خواهیم بود.

هوشمندی در ادامه بیان داشت: این دادگستری در حوزه صلح و سازش نیز اقدامات بسیار خوبی داشته و حائز رتبه برتر در بین تمام حوزه‌های قضایی استان گردیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: مطابق با قانون، در تمام مراحل دادرسی کیفری ،رعایت حقوق شهروندی مقرر در قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی از سوی تمام مقامات قضایی،ضابطان دادگستری و سایر اشخاصی که در فرایند دادرسی مداخله دارند، امری الزامیست . *مراجعه روزانه ۵۲۹ نفر بطور متوسط به دادگستری فسا* او اضافه کرد: و این مهم در دادگستری شهرستان فسا به بهترین کیفیت توسط کارکنان محترم قضایی و اداری فسا مورد رعایت قرار می‌گیرد و با توجه به اینکه سامانه ثبت تردد افراد نشان می‌دهد روزانه و به طور متوسط ، ۵۲۹ نفر مراجعه کننده به دادگستری شهرستان را شاهد هستیم