معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: از آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروزی با مشارکت ۷۳۳ نفر نیروی عملیاتی به ۱۹۴ حادثه و ۷۵۴ نفر حادثه دیده در سطح جاده‌های مواصلاتی و درون شهری استان خدمات ارائه شد.

با اشاره به آمار حوادث و اقدامات صورت گرفته توسط جمعیت هلال احمر استان از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا یازدهم فروردین ماه امسال اظهار داشت: ۱۹۴ مورد حادثه در این بازه زمانی اتفاق افتاده که ۱۱۱ مورد آن مربوط به حوادث جاده‌ای، ۲۵ مورد کوهستان، دریا و ساحلی ۳ مورد، سیل و آبگرفتگی ۲ مورد، زلزله ۳ مورد، رانش زمین ۱ مورد، ۲۶ مورد خدمات حضوری و ۱۲ مورد شهری نیاز به کمک داشتند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان فارس با بیان اینکه مجموع کل نجات یافتگان ۱۱۱ نفر بوده است گفت: ۵۲ نفر به صورت سرپایی و ۵۹ نفر نیز به مراکز درمانی و بیمارستانی انتقال داده شدند.

وی مجموع کل آسیب دیدگان را ۷۳۲ نفر اعلام کرد و افزود: ۳۱۸ نفر جاده‌ای، ۱۰۰ نفر خدمات حضوری، ۴ نفر رانش زمین، ۱۰ نفر برف و کولاک، ۲۲۴ سیل و آبگرفتگی، ۱۰ نفر شهری و ۶۳ نفر کوهستان بوده است، خاطرنشان کرد: ۲۰۹ تیم عملیات امدادی با ۷۳۳ نفر نیرو اعزام شده‌اند و همچنین ۱۲۸ دستگاه آمبولانس در این عملیات‌ها به کارگیری شدند.

خوبیار مجموع کل افراد اسکان داده شده را ۷۲ نفر و اعلام کرد و ادامه داد: این جمعیت ۳۴ مورد عملیات رها سازی را از ابتدای امسال انجام داده است.

وی گفت:  ۵۳ پایگاه ثابت امداد و نجات بین شهری، کوهستان و پایگاه‌های موقت، یک پایگاه امداد هوایی، یک پایگاه آنست (امور نگهداری و آموزش سگ‌های تجسس)، یک مرکز کنترل و هماهنگی عملیات در جمعیت مرکز استان و یک مرکز آماده عملیات تیم واکنش سریع به همراه ۳۴ کشیک ۲۴ ساعته امداد و نجات در شعب، به هموطنان در ایام نوروز ارائه می‌کنند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: امسال در ایام نوروز به صورت روزانه ۱۰۳ عضو داوطلب جوان با برپایی ۱۹ پست ثابت خدمات بشردوستانه جهت مسافران نوروزی، از ۲۵ اسفندماه تاکنون در ورودی‌های استان فارس به ۱۲ هزار و ۶۲ مسافر خدمات بشر دوستانه ارائه می‌کنند.

به گفته خوبیار، اقلام زیست محیطی توزیع شده را ۴ هزار و ۹۵۶ مورد، بسته‌های معیشتی توزیع شده را ۱۴ هزار و ۵۶۵ مورد، ۶۶۵ بسته غیرمعیشتی و برپایی ۴ سفر مهربانی را اعلام و گفت: تاکنون ۳۰۷ نفر بیمار به داروخانه هلال احمر مراجعه کردند.