مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور گفت: از آغاز هفته هنر نبوی در شیراز خبر داد و گفت در این هفته ، شاخص‌ترین آثار ادبی و هنری کشور با موضوع حضرت رسول (ص) مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد.

روح‌الله منوچهری روز شنبه در آغاز رویداد هفته هنر نبوی ملکوت در شیراز ، در جمع خبرنگاران افزود: این رویداد تا ۱۴ مهرماه ادامه دارد و در این قالب علاوه بر آثار ادبی، شاخص‌ترین آثار هنری سینمایی، خوشنویسی، پوستر و نقاشی از سوی کارشناسان سرآمد این حوزه مورد تحلیل قرار می‌گیرد.

وی درباره نخستین برنامه هفته هنر نبوی عنوان کرد: در نشستی باعنوان تحلیل پیامبر در شعر، “مثنوی امت واحده” اثر علی معلم دامغانی و با سخنرانی دکتر محمد مرادی بررسی می‌شود.

مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور ادامه داد: فردا یکشنبه در قالب برنامه سیمای پیامبر در ادبیات کهن، کتاب قاف نوشته یاسین حجازی با حضور دکتر قیصری تحلیل و بررسی می‌شود.

منوچهری اضافه کرد: در سومین روز هفته هنر نبوی که به هنر هفتم اختصاص یافته، سیمای پیامبران در سینمای ایران با محوریت فیلم سینمایی محمد رسول الله از مجید مجیدی با حضور بیژن کیا مورد نقد و تحلیل قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به بررسی آثار خوشنویسی و حروف‌نگاری پیامبر اعظم (ص) در این رویداد ادبی و هنری، گفت: علاوه بر این روز دوشنبه نمایشگاه حروف نگاری نام حضرت محمد(ص) برپا می‌شود و در روزها ۱۱ و ۱۲ مهر ماه در قالب نمایشگاه خوشنویسی، آثار نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث از خوشنویسان برتر کشور در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد.

وی افزود: پنج شنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ مهرماه نیز آثار هنرمندان برگزیده کشور در شاخه های هنری نقاشی و طراحی پوستر درباره حضرت رسول (ص) به نمایش گذاشته می‌شود.

«هفته هنر نبوی ملکوت» در شیراز آغاز شد

منوچهری اضافه کرد: علاوه بر این برنامه‌های جانبی ویژه گروه‌های سنی کودک و بزرگسال نیز برنامه‌ریزی شده که در این قالب روز ۱۰ و ۱۱ مهرماه ساعت ۱۷ تا ۱۹، گروه کودک مل مل با همکاری کنگره جهانی حضرت محمد (ص) برای کودکان شیرازی به اجرای برنامه می‌پردازند.

منوچهری عنوان کرد: ویژه برنامه گروه سنی بزرگسال نیز ۹ تا ۱۴ مهرماه از ساعت ۲۰ در محل مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: این ویژه برنامه‌ها در روزهای ۹ تا ۱۱ مهرماه به صورت زنده از سیمای مرکز فارس نیز پخش می‌شود.