با ورود سامانه جدید بارشی از روز دوشنبه( ۳ اردیبهشت) در بسیاری از نقاط کشور شاهد بارش های گسترده ای در کشور خواهیم بود که شدت و تمرکز بارش ها در استان های نیمه شرقی و مرکزی کشور است.

بر اساس آخرین وضعیت جوی کشور، امروز (یکم اردیبهشت) در اردبیل، نیمه شرقی و شمال آذربایجان شرقی، زنجان، ارتفاعات البرز غربی و مرکزی همچنین در دامنه‌های شرقی زاگرس مرکزی و جنوبی شامل برخی نقاط استان‌های کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، شرق کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی و شرق، فارس، نیمه غربی یزد غرب و نیمه جنوبی کرمان و شمال هرمزگان در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

در ارتفاعات کرمان، شمال هرمزگان و شمال شرق فارس بارش شدت خواهد داشت.

روز یک‌شنبه (۲ اردیبهشت) در شمال شرق فارس، کرمان، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات یزد به‌تدریج در ساعات بعد از ظهر با نفوذ موج تراز میانی جو به غرب کشور افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت جوی روز دوشنبه (۳ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی در غالب مناطق کشور به‌جز نوار شرقی بارش و وزش باد شدید رخ می‌دهد. سه شنبه (۴ اردیبهشت) از میزان بارش در شمال غرب و غرب کاسته و گستره بارندگی به بقیه مناطق کشور کشیده می‌شود.

همچنین طی پنج روز آینده در مناطق مستعد رگبار تگرگ و در مناطقی که بارشی رخ نداده وزش باد شدید خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

براساس این گزارش وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، از فردا (۲ اردیبهشت) کمی ابری، از بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۳ اردیبهشت) کمی ابری، از بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.