مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ کلاس درس در استان از بخاری مبلی و دیواری استفاده می‌کنند که از نظر ما غیراستاندارد است و باید جمع آوری شوند.

سرفراز موصلی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس گفت: با تعطیلی مدارس در پی شیوع بیماری کرونا، طبیعتا ممکن است نواقصی در سیستم سرمایش و گرمایش و سرویس‌های بهداشتی مدارس به وجود آمده باشد.

او ادامه داد: به دلیل اهمیت، موضوع در دستور کار قرار گرفت و مدارسی که نیازمند استانداردسازی و اصلاح سیستم سرمایشی و گرمایشی بودند، شناسایی و استانداردسازی بخشی از آن‌ها انجام شده و مابقی هم در دست انجام است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس خاطرنشان کرد: قریب به ٢۴ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی سرویس‌های بهداشتی مدارس فارس اختصاص داده شده است.

موصلی اضافه کرد: همچنین به دلیل قرار گیری در فصل سرما، طرح استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی در دستور کار قرار گرفته و بخاری‌های نفتی مدارسی که زیرساخت‌های استانداردسازی داشتند را جمع آوری کرده‌ایم.

او بیان کرد: در مقابل سیستم گرمایشی برخی از مدارس ممکن است تنها جنبه تعمیرانی داشته باشند که اعتبار تعمیر و تجهیز آن‌ها در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد و همکاران ما هم در حال تلاش هستند تا از طریق حوزه پشتیبانی ادارات شهرستان‌ها این مشکل رفع شود.

موصلی همچنین گفت: تجهیز این کلاس‌ها به سیستم موتورخانه در دستور کار قرار گرفته و ظرف یکماه آینده با تخصیص اعتبار، سیستم گرمایشی این تعداد کلاس هم استانداردسازی خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس خاطرنشان کرد: عمده این کلاس‌ها در مناطق شهری قرار دارند.

موصلی همچنین با بیان اینکه ۹.۵ درصد از مدارس فارس نیازمند تعمیر و بازسازی است، گفت: هم‌اینک قریب به ۵۵٠ پروژه مدرسه سازی در استان از محل منابع اعتباری مختلف فعال است که تا ١٣٠ پروژه آن طی آینده‌ای نزدیک در اختیار آموزش و پرورش فارس قرار خواهد گرفت.

منبع: ایسنا