فارس کارشناس بحران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از نصب دستگاه‌های لرزه‌نگار خبر داد و گفت: تاکنون ۱۱۱ دستگاه‌های لرزه نگار در استان نصب شده که شامل دستگاه‌های نسل دوم، سوم و چهارم می‌شود.

شایقی‌فرد در یک کنفرانس خبری که به مناسبت روز ملی ایمنی و مقابله‌ها با زلزله با حضور تعدادی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی فارس برگزار شد، با بیان اینکه در تمام شهرستان‌های استان نسبت به نصب دستگاه‌های لرزه نگار اقدام شده است، گفت: این دستگاه‌ها در شرایط لازم هشدار می‌دهد تا زودتر دستگاه‌های خدمات‌رسان با پیش‌بینی اقدام به امدادرسانی کنند.

او درباره خروجی این دستگاه‌ها افزود: در لار و لامرد که اخیرا لرزه‌های بیشتری در آن رخ داده است این دستگاه‌ها کارساز بوده و با توجه به بررسی‌های انجام شده دستگاه‌ها در سطح استان کافی است.

همه مردم نسبت به زلزله باید هوشیار باشند

محمدجواد مرادیان؛ رئیس اورژانس استان فارس نیز در این نشست با بیان اینکه کشور ایران و استان فارس لرزه خیز است، گفت: طبق نظرات کارشناسی زمین‌شناسی در شمال استان خطر کمتر است اما در جنوب و غرب استان این خطر بیشتر است با این حال این نباید منجر به غفلت شود.

او با بیان اینکه باید مردم در همه نقاط استان آموزش لازم برای مقابله با زلزله را ببینند و نسبت به این حادثه آگاهی داشته باشند، افزود: بهتر است که مردم در همه نقاط استان نسبت به زلزله‌خیزی فارس هوشیار باشند و اقدامات پیشگیرانه را همواره مدنظر داشته باشند.

نبود هماهنگی بین بخشی در حوادث امدادرسانی را مشکل می‌کند

معاون امداد هلال احمر فارس نیز در این نشست با اشاره به شاخص‌های مختلفی که در زلزله‌ها و خسارت ناشی از آن وجود دارد، گفت: نباید زلزله‌ها را با یکدیگر مقایسه کرد چون عمق زلزله، بزرگی آن و دیگر پارامترها باید لحاظ شود.

مهدی خوبیار با اشاره به انجام اموری برای تسهیل در امدادرسانی قبل از حادثه گفت: هلال احمر در زمانی که حادثه نیست نیاز به آماده‌سازی و آموزش دارد که این امر به صورت مستمر انجام می‌شود.

او با بیان اینکه پس از آن مانورها در آمادگی تعیین‌کننده است، افزود: مانورها در واقع تمرین یک برش از حادثه است که این موضوع نیز در دستورکار است و به صورت مستمر انجام می‌شود.

معاون امداد و نجات هلال احمر فارس با بیان اینکه نبود هماهنگی بین بخشی در حوادث از مهم‌ترین مشکلات است که کار امدادرسانی را دشوار می‌کند، عنوان کرد: با آموزش، تمرین و ممارست باید به هماهنگی بیشتر بین بخشی برسیم تا بهتر از قبل عمل کنیم.

انتهای پیام