نبود هنرستان هنرهای زیبا دخترانه در شیراز، کمبودی بود که برای شهر هنر خیز و هنرپرور شیراز بیش از هر مرکز استانی به چشم می‌آمد؛ امروز به همت مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش این خواسته دیرینه دخترانه مرکز فارس جامه عمل پوشید.

امروز (شنبه )هشتم مهر ماه افتتاحیه رسمی هنرستان هنرهای زیبای دخترانه شیراز برگزار شد و دختران شیرازی در سه رشته نمایش، موسیقی و گرافیک در هنرستان “کیمیای هنر” مشغول به تحصیل شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این آیین افتتاحیه گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم طی ۲ سال ۱۵ هنرستان هنرهای زیبا در سطح کشور راه‌اندازی کرد که از این شمار ۲ هنرستان شیراز و لارستان سهم فارس شد.

حمیدرضا قانعی ابراز امیدواری کرد: در سال‌های آینده یک هنرستان هنرهای زیبا نیز در شمال فارس راه‌اندازی شود.

وی بیان کرد: این هنرستان بستر مناسبی برای آموزش تخصصی هنر است و در آینده شاهد درخشش هنرآموزان آن در سطح بالای هنری کشور خواهیم بود.

توسعه هنرستان‌های با رویکرد توسعه متوازن و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های متولی

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در ادامه آیین افتتاخیه نخستین هنرستان هنرهای زیبای دخترانه شیراز گفت: دولت سیزدهم با رویکرد اجرای توسعه متوازن آموزش تخصصی هنر و توسعه هنرستان‌ها را دنبال می‌کند.

محمدخلیل عسکری افزود: در این مسیر استفاده از دستگاه‌های متولی در دستورکار قرار دارد و این یک راهبرد اصلی و اساسی در زمینه توسعه هنرستان‌ها است.

ضرورت راه اندازی بازار فروش تولیدات دستی دانش آموزان خلاق در شیراز

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان هنرستان‌های فارس تولیدات خوب و با ارزشی دارند، از معاون گردشگری فارس خواست تا زمینه برای راه‌اندازی یک بازارچه متمرکز برای فروش این تولیدات در مرکز فارس فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: مدیران باید بتوانند با دبیران هنر ارتباط برقرار کنند و از ظرفیت هنری هنرستان‌ها استفاده کنند چرا که این مساله اکنون در آموزش و پرورش یک خلا است.

خلیلی یاداور شد: ۲۵ درصد از شهدای فارس و ۱۰ درصد از شهیدان کشور در دفاع مقدس را دانش‌آموزان و فرهنگیان تشکیل می‌دهند.

وی گفت: دانش‌آموزان دختر فارس در ۶ ساحت تربیتی و آموزشی با سرعت تمام و تمام قد در حال پیشرفت هستند.