دبیر رویداد جام رسانه امید اعلام کرد: این رویداد با هدف جامه عمل پوشاندن به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص امیدآفرینی و نشان دادن پیشرفت‌های کشور در استان فارس در حال برگزاری است.

نخستین رویداد رسانه‌ای «جام رسانه امید» در استان فارس پیش از ظهر امروز با حضور ۱۵ تیم، در محل پارک علم و فناوری آغاز شد.

مهدی آدینه روز شنبه در آیین ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر اظهار کرد: هدف این جامه عمل پوشاندن به سخنان رهبر انقلاب است؛ انتظار خاص رهبر از رسانه‌ها امیدآفرینی در کشور است.

دبیر رویداد جام رسانه امید ادامه داد: دشمن به دنبال ناامید کردن مردم از آینده انقلاب است؛ در حقیقت دشمن در تلاش است تا شرایطی فراهم کند که مردم نتوانند درست تصمیم بگیرند، به آینده امیدوار باشند و پیشرفت‌ها را ببینند.

وی هدف اصلی این رویداد را امیدآفرینی در همه حوزه‌ها دانست و گفت: در استان فارس تمرکز این رویداد بر شرکت‌های دانش‌بنیان است؛ معرفی خدمات و کارهای دیده نشده شرکت‌های دانش‌بنیان و مهیا شدن شرایط برای حمایت از این شرکت‌ها از اهداف این رویداد است.

آدینه افزود: استان فارس از ۳۷۰رسانه رسمی از خبرگزاری ها گرفته تا مطبوعات و پایگاه‌های خبری بهره می‌برد؛ این در حالیست که همه زیرمجموعه‌های رسانه‌ای از جمله فضای مجازی نیز جزو رسانه‌ محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: با برگزاری این رویداد درصدد هستیم تمام پتانسیل رسانه‌ای استان فارس را پای کار بیاوریم و با انعکاس پیشرفت استان در مسیر امید آفرینی گام برداریم.

دبیر رویداد جام رسانه امید یادآور شد: اصحاب رسانه در این رویداد می‌بایست اخبار، گزارشات و محتوای تولیدی خود را در قالب محورهای جهاد امیدآفرینی، جهاد تبیین و جهاد خدمت پیشرفت‌های استان فارس را در قالب‌های مختلف و شاخص‌های ارزیابی متفاوت در خبرگزاری‌ها، پایگاه های خبری و کانال‌های خبری بزرگ منتشر کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون این رویداد در ۱۰ استان برگزار شده است، گفت: اصحاب رسانه پس از بارگذاری اخبار و گزارش و محتواهای خود در رسانه‌های خود باید با هشتگ پیشرفت فارس در سایت موردنظر بارگذاری کنند.

آدینه گفت: اصحاب رسانه حاضر در این رویداد فرصت دارند ظرف ۲۴ ساعت قالب‌های ایده‌پردازی، گزارش مکتوب (خبری، تحقیقی، تحلیلی)، یادداشت و سرمقاله، پادکست، تیتر، عکس، پوستر و اینفوگرافی و کلیپ_موبایلی به تولید محتوای رسانه‌ای بپردازند.

دبیر رویداد جام رسانه امید با اشاره به شاخص‌های ارزیابی محتواهای تولید شده در این رویداد گفت: شاخص ارزیابی محتوای تولید شده در این رقابت کیفیت محتوایی اثر، حجم و تعداد انتشار، تعداد اشتراک‌گذاری محتوا، میزان بازخورد، تعداد بازدید و عکس‌العمل مخاطب است.

دبیر رویداد جام رسانه امید افزود: این رویداد در بخش‌های مختلف و با هدف انعکاس و تبیین پیشرفت ها، دستاوردها و خدمات صورت گرفته برگزار شده است.

رویداد ۲۴ ساعته‌ جام رسانه‌ امید ویژه اصحاب رسانه استان فارس صبح امروز با حضور جمعی از مسئولین و اصحاب رسانه استان فارس در محل پارک علم و فناوری فارس در حال برگزاری است.

این رویداد رسانه‌ای که با محورهای جهاد تبین، جهاد خدمت و جهاد امید آفرین برگزار می‌شود، شاخص‌های ارزیابی آن شامل حجم و تعداد انتشار، کیفیت و محتوا، تعداد بازدید، تعداد اشتراک گذاری محتوا، میزان بازخورد و عکس‌العمل مخاطب است.

ایده پردازی، گزارش مکتوب، خبری، تحلیلی و تحقیقی، یادداشت و سرمقاله، پادکست، تیتر، عکس پوستر و اینفوگرافی، کلیپ موبایلی قالب‌های مسابقه در این رویداد رسانه‌ای است.

محل انتشار آثار تولید شده در رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی بوده و تیم‌های شرکت ‌کننده در قالب گروه‌های ۳ تا ۵ نفره تا ۲۴ ساعت در این رویداد به رقابت می‌پردازند.

نام هر کدام از تیم‌های رسانه‌ای شرکت کننده به نام یکی از شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم مزین شده و تیم پاپگاه خبری خط فارس با نام شهید رهبر وارد این رقابت شده است.