مجمع مطالبه‌گران لارستان در واکنش به سکوت و عدم پاسخگویی شورای شهر لار نامه‌ای سرگشاده خطاب به شورای این شهر منتشر کردند.

قبل از برگزاری انتخابات، شفافیت و اطلاع رسانی به مردم یکی از شعار‌های جذاب و زیبای کاندیدا‌های شورای شهر‌های مختلف بود که به مذاق مردم هم خوش آمد و طبق صحبت‌هایی که انجام و تبلیغ شد مردم نیز اعتماد کردند و آن‌ها را راهی صحن شورا کردند.

حال که انتخابات ماه‌ها است گذشته به جمله “کی بود کی بود من نبودم” رسیدیم به گونه‌ای که هیچکدام از اعضای شورای برخی شهر‌ها اصلا توجهی به خواسته‌های بحق شهروندان و پاسخگویی به مشکلات را ندارند.

در این میان مجمع مطالبه گران لارستان که به عنوان مجمع مطالبه گران جنوب فارس و با عنوان دادرسان لارستان درحال فعالیت است طی نامه‌ای رسمی در قالب ده پرسش خطاب به شورای شهر لار ارسال کردند تا نسبت به مطالبات مردم پاسخگو بوده و شاید به شعار انتخاباتی خود جامه عمل بپوشانند.

اما پاسخ به پیگیری‌ها و نامه نگاری‌ها فعلا با سکوت همراه بوده! درصورتی که طبق قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی مصوب ۱۵/۰۲/۱۳۸۲، بیانیه گام دوم انقلاب و شعار‌های انتخاباتی می‌بایست نسبت به پاسخ گویی و شفافیت اقدام نمایند.

این موضوع در حالی صورت پذیرفته که در بند ۴ نامه یاد شده تاکید شده به استناد ماده ۸۴ شورای شهر و شهرداری موظف اند با راه اندازی پایگاه‌های رایانه‌ای، زمینه اطلاع عموم مردم را بطور مستمر از مصوبات، تصمیمات، عملکرد، هزینه، بودجه و درآمد خود فراهم کند.

۱_ با توجه به انتشار صحبت‌های ریاست سابق شورای شهر مبنی بر تغییر در فرایند مدیریتی و عملکردی شهرداری در شورای ششم، ملاک و معیار‌های انتخاب شهردار و سرپرست از نظر شورای محترم بر چه اساس بود؟ راهکار شورا برای انتخاب شهردار جدید، بدون چالش چیست؟

۲_علی‌رغم شعار‌های شفافیت در ایام تبلیغات انتخابات، چرا برنامه شهردار منتخب (سابق) همانند دیگر نامزد‌های شهرداری در فضای مجازی و به‌صورت آنلاین در معرض قضاوت مردم و متخصصین قرار نگرفت و آیا روند انتخاب شهردار جدید همانند انتخاب شهردار فعلی در سکوت خبری و رسانه‌ای است؟

۳_ انتخاب شهردار فعلی در شورای جدید چه مقدار توانست اهداف و برنامه‌های مد نظر شورای ششم و همچنین برنامه‌های ارائه شده شهردار فعلی، قبل از انتخاب شدن را محقق کند و برنامه شما برای به ثمر نشستن طرح‌ها و ایده‌های شورا در سال دوم توسط شهردار جدید چیست؟

۴_طبق ماده ۸۴، شورای شهر، شهرداری، شرکت و سازمان‌های وابسته موظف‌اند با راه‌اندازی پایگاه‌های رایانه‌ای، زمینه اطلاع عموم مردم را بطور مستمر از مصوبات، تصمیمات، عملکرد، هزینه، بودجه و درآمد خود فراهم نماید، شواری محترم و شهرداری لار به چه میزان در این راستا اقدامات لازم را به مرحله انجام رسانده و اقدام به شفافیت کرده‌اند؟ چرا نسبت به بارگزاری بروز اطلاعات اقدامات لازم صورت نگرفته است؟

۵_ میزان سنوات شهردار (سابق) چقدر و بر چه اساسی تعیین شده است؟ آیا در سامانه شفافیت شهرداری قرار داده خواهد شد یا خیر؟

۶_ شهرداری لار چه مقدار از بودجه مصوب سال۱۴۰۰ و شش ماهه اول ۱۴۰۱ را توانسته است محقق کند؟ و از طرفی در صورت عدم تحقق آن و داشتن کسری بودجه، عملکرد شهرداری و برنامه شورای اسلامی شهر لار به منظور جبران مشکل و ایجاد درآمد پایدار چیست؟ و با چه میزان بدهی شهرداری لار بناست تحویل شخص جدید داده شود؟

۷_با توجه به حجم زیاد سپرده‌های مردمی در بانک‌ها و امکان استفاده از تسهیلات جهت سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهری، شورای ششم و شهرداری چه میزان توانسته‌اند نسبت به جذب سرمایه‌گذار و تسریع در روند سرمایه‌گذاری در این شهر اقدام نمایند و اساسا آیا برنامه‌ای در این راستا تدوین شده است؟

۸_ باتوجه به اینکه اعضای شورا در ایام انتخابات باشعار شفافیت در این عرصه حضور پیدا کردند جهت آگاهی و روشنگری مردم آیا حاضر به ارائه دلایل رای فردی خود در خصوص مصوبات و انتخاب شهردار هستند یا خیر؟

۹_ طرح و برنامه مد نظرشورای محترم از شهردار آینده چیست و شورای محترم چه برنامه‌ای در راستای اهداف خود و حمایت از شهردار آینده دارد؟

۱۰_ با توجه به بررسی کارگروه مدیریت شهری مجمع، یکی از دلایل عدم جذب سرمایه‌گذار در شهرداری لار نبود بسته‌های فنی و اقتصادی جهت ترغیب سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی منطقه است، علت عدم تهیه بسته‌های فنی و اقتصادی از طرف شورای شهر وشهرداری چیست؟ آیا شورا و شهرداری در این خصوص برنامه‌ای دارند یا خیر؟