دلیل توقف پروژه دوچرخه اشتراکی شیراز انجام نشدن تعهدات پیمانکار بود ایسنا/فارس نائب رئیس شورای شهر شیراز تاکید کرد که علت توقف پروژه دوچرخه‌های اشتراکی در این کلانشهر، انجام نشدن کامل تعهدات شرکت پیمانکار طرف قرارداد بوده است.

محمدتقی تذروی یکشنبه ۲۶ تیر در جمع خبرنگاران بیان کرد: یکی از رویکردها و چشم اندازهای شورای ششم و همچنین دستور کار کمیسیون حمل و نقل، توسعه حمل و نقل عمومی و پاک با هدف بهبود ترافیک، کاهش آلودگی هوا و ارتقاء بهره وری از سامانه‌های حمل و نقل عمومی شهر شیراز بوده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شیراز افزود: توقف پروژه دوچرخه‌های اشتراکی، ناشی از انجام نشدن تعهدات شرکت پیمانکار (بیدود) در موارد مختلف و منطبق بر قرارداد بوده است.

تذروی گفت: تامین نشدن دوچرخه مورد نیاز در نقاط مختلف شیراز حسب زمانبندی مشخص شده، اخذ هزینه ثبت نام اولیه و مازاد بر نرخ مشخص شده در قراداد، عملکرد ضعیف در تعمیر و نگهداری دوچرخه‌ها و نهایتا ممانعت از دسترسی شهرداری شیراز به عنوان کارفرما به اطلاعات و داده‌های ترافیکی سفرهای شهروندان برای برنامه‌ریزی‌های آتی، از عوامل توقف خدمات دوچرخه‌های اشتراکی بوده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: شورای شهر و شهرداری با هدف رفاه حال شهروندان شیرازی برای استفاده از سیستم دوچرخه‌های اشتراکی نسبت به برگزاری جلسات متعدد اقدام کرده است.

تذروی افزود: در آخرین جلسه کمیسیون حمل و نقل شورا مقرر شد که در آینده جلسه‌ای با حضور معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، عضو شورا و نماینده تام الاختیار شرکت بیدود برگزار و قرارداد در ابعاد فنی و مالی و با هدف رفاه حال شهروندان و تحقق اهداف یاد شده، تعیین تکلیف شود.