استخری گفت: در این دو دهه اخیر که تولید انیمیشن در ایران جدی شده است، اثری همچون «شمشیر و اندوه» که تماما رئال باشد، نداشته‌ایم. این اتفاقات جدید برای ما هیجان‌انگیز بود.  

انیمیشن «شمشیر و اندوه» که از نوین‌ترین ابزارهای طراحی کاراکتر بهره گرفته است، از تصویر کارن، شخصیت اصلی فیلم به همراه لوگو موشن رونمایی کرد.

 

 

در خلاصه داستان این پویانمایی که برای اولین بار در تاریخ انیمیشن ایران با استفاده از اسکن انسانی(MetaHuman) تولید شده است، آمده است: «برای تحقق رویایی که داری مبارزه کن … .»

عوامل این پویانمایی عبارتند است از فیلمنامه نویسان: مهدی جعفری، عماد رحمانی، مدیر تولید: معین کریمی، تدوین: مهرداد محرابی، موسیقی: شاهین پژهان، آرش آقابابائی، صداگذاری: میلاد استخری، طراح صدا و SFX: شاهین پژهان، طراح ارشد کارکتر: بنیامین شجاعی باغینی، کارگردان هنری: میلاد علیقلیا، مسؤول رندر: بهداد باقری، شبیه سازی مو و پارچه: محمد مشتاقی، سیاوش مصحلی، سرپرست صداپیشه‌گان: حسام صادقی نیکو، مدیر روابط عمومی: فاطمه آذری، مسئول فضای مجازی: آرزو رحمتی.

 

میلاد استخری صداگذار شیرازی انیمیشن «شمشیر و اندوه» که امسال با سه اثر (تمساح خونی، مجنون و شمشیر و اندوه) در جشنواره فیلم فجر حضور دارد و یکی از گزینه های کسب عنوان بهترین صداگذاری فیلم نیز هست عنوان گفت: باید به جامعه انیمیشن ایران تبریک گفت به این دلیل که امسال تعداد انیمیشن زیادی در جشنواره فیلم فجر حضور دارند. فارغ از اینکه رقابت میان این آثار به کجا خواهد رسید، حضور انیمیشن‌های متعدد می‌تواند فضا را برای پیشرفت این صنعت فراهم کند.

این هنرمند جوان افزود: انیمیشن در دنیا اهمیت زیادی دارد و می‌تواند نظر مخاطبان را به خود جلب کند. رقابت همواره یک شیرینی به همراه دارد و در رقابت شما سعی می‌کنید کار بهتری ارائه کنید.

استخری افزود: در این دو دهه اخیر که تولید انیمیشن در ایران جدی شده است، اثری همچون «شمشیر و اندوه» که تماما رئال باشد، نداشته‌ایم. این اتفاقات جدید برای ما هیجان‌انگیز بود.

صداگذار شیرازی انیمیشن «شمشیر و اندوه» درباره استفاده از تکنیک متاهیومن در این انیمیشن توضیح داد: به صورت کلی فضای انیمیشن «شمشیر و اندوه» یک فضای هایپررئال و واقع‌گرایانه دارد که تاکنون به این شکل در انیمیشن ایران وجود نداشته است. متاهیومن یک تکنیک جدید در دنیا است که از روی اسکن انسان‌ها، حالت صورت و کیفیت به دست می‌آید و بعد طراحی لباس و… انجام می شود.

میلاد استخری درباره واکنش مخاطبان به این انیمیشن بیان کرد: در این چند روز در اکران‌های مردمی واکنش‌های خوبی دریافت کرده‌ام.

وی اضافه کرد: این اثر یک انیمیشن رئال است و ما می‌خواستیم زمانی که مخاطب صداها را می‌شود، برایش تصنعی نباشد. احترام به مخاطب برای ما مساله مهمی بود، زیرا مهم ترین قضاوت‌کننده اثر هنری است.

لازم به ذکر است انیمیشن سینمایی شمشیر و اندوه  با این هدف ساخته شده که ضمن بازروایت وقایع مهم تاریخ اسلام، نقش ایرانی‌ها و حضور پررنگ ایرانیان در آن عرصه را به نمایش بکشد و در واقع پیام‌هایی را که در متن خود فیلم گنجانده شده را به مخاطب منتقل کند‌؛ یک پیام عمومی دیگری هم داریم و آن اینکه انیمیشن فقط برای کودکان نیست و مخاطب بزرگسال و نوجوان را هم می‌تواند درگیر کند.

ساخت این اثر نزدیک به دو سال به طول انجام میده و نزدیک به ۲۰۰ نفر در این پروژه درگیر کار بوده‌اند.

انیمیشن شمشیر و اندوه اثری ۹۲ دقیقه‌ای است که برهه‌ تاریخی بعد از شهادت امام حسن مجتبی(ع) تا ورود امام حسین(ع) به کربلا را روایت می‌کند. روایت این اثر از زاویه‌ دید یک ایرانی است که در شهر مداین زندگی می‌کند و منجر به پیوستنش به قافله‌ امام حسین (ع) خواهد شد.