مهدی طاهری عضو شورای شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود گفت: بي ترديد عدم توجه كافي مسئولان وزارت محترم كشور در تامين منابع و تجهيزاتي كه پس از حمله تروريستي سال گذشته، متعهد بر تامين آن شدند، بخش عمده اي از دليل ضعف شرايط امنيتي امروز حرم مطهر است.

مهدی طاهری عضو شورای شهر شیراز طی نطقی پیش از دستور گفت:

آری یک جهانِ آزادمرد، کلاه از سربردارد، در برابر این الگوی شجاعتِ درخشیده در صحنِ مطهر حرم حضرت شاهچراغ شیراز. قهرمانی که یک تنه، لشکری بود در برابر همه‌ی لشکر تا دندان مسلح ابلیس . کاکوی شیرُم ، فرزاد بادپا، خدا تو را عزیز بدارد که موجب حفظ عزیزِ دیگران شدی. تعظیم تمام قد این سرباز حقیر، تقدیم سهم کوچکی است به آن برادر بسیجی ام، به نیابت از آن دهها عزیز هموطن که عمرشان به این دنیا باقی ماند . بی شک باید از مجاهدت جانانه عزیزان سپاه و بسیج که مسئولیت امنیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) را بر عهده دارند، کمال تشکر را داشت بویژه در تعقیب طاقت فرسا و بسیار حساس شبکه تروریستی داعش و دستگیری عوامل آنها. به روح مطهر شهدای مدافع حرم غلامعباس عباسی و محمد جهانگیری که در میدان کارزار در برابر این تهاجم تروریستی، جامه‌ی بهشتی شهادت به تن نمودند درود می فرستم و به خانواده های محترمشان تبریک و تسلیت می گویم، باشد که دعای خیر شهدا نصیب ما همجواران حرم شود، شاید باذن ا… به این فیض عظمی برسیم.

 

برای مجروحین این حادثه دردناک نیز آرزوی شِفای عاجل و کامل را دارم . اما بی تردید عدم توجه کافی مسئولان وزارت محترم کشور در تامین منابع و تجهیزاتی که پس از حمله تروریستی سال گذشته، متعهد بر تامین آن شدند، بخش عمده ای از دلیل ضعف شرایط امنیتی امروز حرم مطهر است.

از شورای محترم تامین استان نیز پذیرفته نیست که نتوانسته پشتیبانی لازم و کافی را از فرمانده میدان به عمل آورد. اینکه برخی هماهنگی ها که در استان قابل انجام بوده اما صورت نگرفته اند، دردهای ما را دو چندان می کند . از سوی دیگر طرح حفاظتی امنیتی حرم نیز دارای نواقص متعددی است.

به یاد داشته باشیم دشمن از آمادگی خود بهره نمی برد بلکه از غفلت خودی سوء استفاده می کند. دروازه های خروج زوار را بدون دفاع و عنصرمسلح رها کردن و یا عدم استقرار گشت های دائم محسوس محلی و اتکا صرف به گشت های نامحسوس داخلی حرم و امثالهم قطعا نیاز به بازنگری دارند.

از این سرباز نرنجید اما طرح امنیتی قدرتمند، عبارت از طرحی است که در آن هزینه گلوله اول را برای دشمن به حدی بالا ببریم تا او را از حمله پشیمان کند نه اینکه افتخار عدم شلیک هفت خشاب دیگر را، موفقیت بدانیم .

گزارش حادثه نیز از یک مرجع واحد بیان نمی شود. به طور مثال از مسئولین عزیز استانی کسی می گوید تروریست قصد حمله به حرم مطهر سید میرمحمد (ع) داشته و دیگری می فرماید قصد وی حرم مطهر شاهچراغ (ع) بوده اما با شلیک ماموران امنیتی مسیر حمله منحرف و وی به طرف شرق حرم مطهر یورش برده است . اما حقیقتاً هتک حرمت اخیر، دردناک تر از حمله قبلی است.

شیراز تحمل هیچ تعرض دیگری به همه حیثیت و سرور و مقتدای خود را ندارد. حرم مطهری که به گواه اسناد متقن، قسم خوردگانی در شوراهای انتخابی آن فرقه‌ی منحوس که عمدتا از بیت الظلم بندر حیفا رهبری می شود را دارد که عزمی موهوم به تخریب و انزوای آن دارند. این شیاطین، راهبرد رهبر معظم انقلاب در انتساب «سومین حرم» به شیراز را عملاً آغاز جنگی دانسته اند که این فقرات عملیات تروریستی جزئی از آن نقشه شوم است تا نکند قصد پلید سکولارسازی که بیش از هفتاد سال برای آن تلاش کردند، از مسیر خود خارج شود.

چقدر ساده باوری است که تصور کنیم ارسال تصاویر اسکیت بازی نوجوانان در بلوار شهید چمران یا تصاویر موهن از جوار آرامگاه حافظ لسان الغیب و امثالهم که مجال پرداختن به آنها نیست بدون طرح ریزی قبلی اتفاق می افتد. کسی بفرماید آیا چنین خطاهایی در کلانشهر های دیگر کشور نیست که اینچنین شیراز ما، جار زده می شود.

 

موضوع دوم را به شهردار محترم یادآور می شوم . شرکت مجری پروژه دوچرخه های اشتراکی بیدود در شهر شیراز بی هیچ دلیل قانونی و صرفا به بهانه های واهی از جمله اندک مطالبات مالی از شهرداری که مانند هر قراردادی هیچ ارتباطی با ادامه فعالیت طرف مقابل ندارد، با کمال تاسف و با اراده خود، دوچرخه ها را از اوایل سال ۱۴۰۰ از سطح شهر جمع‌آوری کرده و علی رغم جلسات مستمر، از ادامه کار تا این تاریخ تمرد نموده که این امر سبب ورود خسارات بسیاری به شهر و شهروندان شده و جنابعالی موظف هستید در چهارچوب قرارداد و برای دفاع از حقوق عامه، خسارات وارده توسط این شرکت را مطالبه و به سرعت تصمیم لازم برای ادامه کار و یا فسخ قرارداد و اجرای کار با شرکت ذیصلاح دیگر را در دستور کار خود قرار دهید. یاد آور می شوم در تنظیم اسناد خسارات دستور دهید تا معادل هزاران دوچرخه ای که برابر قرارداد در این مدتِ بیش از دو سال که شهروندان از آن بی بهره بوده و به همین دلیل مجبور به استفاده از خودروهای شخصی به جای آنها شده و از اینرو ایجاد ترافیک، آلودگی هوا و تاخیر در رسیدن به مقاصد پرازدحام در مرکز شهر را سبب شده اند ، محاسبه و از طرف قرارداد به هر طریق قانونی اخذ نمایند.

در آخر مخاطب خود را استاد ارجمند، جناب آقای دکتر پیمان جبلی ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، قرار می دهم . جناب آقای دکتر جبلی ، ضمن عرض ادب و احترام ؛ شیراز بیش از یک دهه است معطل تصمیم ریاست محترم آن سازمان مانده است. خسته شده ایم از اینهمه التماس به تهران!. شوربختانه ورودی بزرگراه شهید سلیمانی در بین تصمیم دو وزارتخانه علوم و اطلاعات و آن سازمان محترم گره خورده. با پیگیری های متعدد، دو وزارتخانه محترم مراعات حال بد ترافیک شیراز را نموده و به هر تقدیر طرح با آنها هماهنگ شده است. لطف فرمایید برای رضای خدا، امید آفرینی و ایجاد اعتماد عمومی نزد مردم نجیب و عزتمند شیراز که خسته از بدقولی های برخی مسئولین پایتخت نشین هستند ، دستور فرمایید تا زمین پارکینگ سازمان را به بهترین قیمت روز با شهرداری شیراز فی الفور مبایعه نموده و راه را برای اجرای تقاطع ورودی به بزرگراه، باز نمایند. برادر ارجمند ، یاد آور می شوم بزرگراه مذکور با تلاش شبانه روزی شهرداری و قرارگاه خاتم سپاه تا چند ماه دیگر رسما بازگشایی می شود و سیل خودروهایی که قصد گریز از ترافیک محور شهید چمران و پل معالی آباد را دارند به آن سرازیر خواهد شد . آنروز نگاه کردن به چهره خسته‌ی سرنشینان خودروهای مانده در ازدحام مبادی ورودی و خروجی بزرگراه ، دشوار است. والسلام.

مهدی طاهری عضو شورای اسلامی کلانشهر شیراز