رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: اقدام به موقع آتش‌نشانان مانع خسارت سنگین در مجمتع تجاری نگین شیراز شد

محمد هادی قانع با اعلام خبر آتش سوزی در طبقه منفی یک مجتمع تجاری نگین درباره جزئیات این حادثه گفت: ساعت ۸:۳۳ دقیقه امروز ۲۶ تیر آتش سوزی در این مجتمع، به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که به دلیل حساسیت حادثه به سرعت آتش‌نشانان از چهار ایستگاه آتش‌نشانی ۲۰، ۵، ۱۴ و ۴ به همراه خودرو‌های پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز به حضور سه دقیقه‌ای آتش‌نشانان در محل حادثه اشاره و گفت: محل حادثه مجتمع تجاری بلندمرتبه‌ای است که در صورت عدم حضور به موقع و کنترل حریق، حادثه‌ای گسترده پیش بینی می‌شد.

او گفت: با توجه به انتشار گسترده دود در فضای مجتمع، آتش نشانان بلافاصله پس از حضور به چند گروه تقسیم شدند و ضمن خارج کردن کارکنان از محل، عملیات جست و جوی منبع انتشار دود و آتش آغاز شد و مشخص شد این آتش سوزی از قسمت تاسیسات در طبقه منفی یک رخ داده است.

به گفته رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز این حریق، منجر به متصاعد شدن دود در طبقات شده بود که با مدیریت دقیق تیم اطفایی کنترل و کاملا اطفا شد.

محمد هادی قانع گفت: خوشبختانه به دلیل رخ داد این حادثه در زمان تعطیلی مجتمع مصدومیت و تلفات جانی نداشتیم و آتش نشانان پس از اطفای حریق و عدم سرایت شعله‌ها به مغازه‌های همجوار، وارد مرحله ایمن سازی و لکه گیری شدند.

در حال حاضر خطر کاملا رفع شده و ۳۰ آتش نشان از چهار ایستگاه عملیاتی در حال تخلیه دود و برقراری ایمنی کامل محل هستند