طی آئینی، معاون جدید امور زائرین و گردشگری استانداری فارس معرفی و از معاون سابق این مجموعه، قدردانی شد.

استاندار فارس در مراسم تکریم و معارفه معاونان امور زائرین و گردشگری قدیم و جدید فارس گفت: این معاونت، نخ تسبیح همه فعالیت‌ها در این حوزه است و همه دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی امور زائرین و گردشگری باید ضمن تمکین از معاون استاندار با هماهنگی کامل در این حوزه گام بردارند.

محمدهادی ایمانیه با تاکید بر اهمیت دو موضوع زیارت و گردشگری در استان فارس، ضمن قدردانی از تلاش‌های سید علی نقی طبیب لقمانی از محمد فرخ‌زاده خواست پس از به دست گرفتن سکان این معاونت ابتدا در ماه‌های آینده برنامه چهارساله حوزه زیارت و گردشگری را تدوین کند که در آن به ابعاد مختلف این موضوع پرداخته شود.

استاندار فارس گفت: با پایان یافتن بیماری کرونا شاهد رونق گردشگری در فارس باشیم و باید آمادگی لازم برای این رونق که به زودی رخ خواهد داشت وجود داشته باشد.

تفکیک حوزه‌های مختلف گردشگری از جمله گردشگری سلامت، گردشگری طبیعی، گردشگری تاریخی و… از دیگر مواردی بود که مورد تاکید استاندار فارس قرار گرفت.

ارتباط موثر و هم افزایی میان معاونین استاندار از دیگر مواردی بود که ایمانیه بر آن تاکید کرد و خواستار تقویت ارتباط فارس با استان‌های همجوار در حوزه گردشگری شد.

استاندار فارس با اشاره به اهمیت موضوع بافت اطراف حرمین شریف در شیراز تاکید کرد: لازم است با هماهنگی دو معاونت عمرانی و امور گردشگری و زائرین فردی با هدف پیگیری موضوعات این بافت معرفی شود.

ایمانیه همچنین بر لزوم تشکیل کمیته‌های تخصصی برای ارتباط با تولیت حرمین شریف، میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد و… تاکید و از معاون جدید امور زائرین و گردشگری خواست با تبیین شرایط موجود و تخمین میزان درآمد زایی و ایجاد اشتغال و سایر موارد این امکان را فراهم کند که در چهار سال آینده سنجش تحولات و پیشرفت‌ها امکان پذیر باشد.

انتهای پیام/