سهرابی گفت: از زمان اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون در شهرهای تحت مسؤولیت بنیاد ۱۰ هزار واحد به بهره‌برداری رسیده است.

حمیدرضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در حاشیه نشست مدیران کل بنیاد مسکن استان‌های جنوبی در شیراز در گفت و گو با خبرنگاران گفت: همه پروژه‌های عمرانی مسکن شهری در استان فارس و استان‌های جنوبی در نشست‌های کارشناسی با حضور مدیران کل بررسی و مرور شد و برنامه‌های بودجه‌بندی این طرحها مورد ارزیابی قرار گرفت.

سهرابی با بیان اینکه استان فارس از استان‌های پیشرو در نهضت ملی مسکن است افزود: ۳۲ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در این استان تقاضای خود را ثبت کردند و برای ۲۷ هزار متقاضی نیز پروژه اختصاص یافته و کار ساخت این واحدها شروع شده است.

وی ادامه داد: در سطح کشور هم در حوزه نهضت ملی مسکن که در سامانه نام نویسی کردند و تقاضای آنها ثبت شده تعداد ۱۸۶ هزار متقاضی تخصیص پروژه شدند برخی طرح ها به مرحله نازک کاری و در آستانه افتتاح هستند و این روند در ماه‌های آینده شتاب می‌گیرد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور یادآور شد: افزون بر این در حوزه تأمین مسکن اقشار کم‌درآمد هم ۱۶ هزار واحد در دست اجرا است، بنابراین در مجموع بنیاد مسکن ۲۰۳ هزار واحد مسکن در شهرها در حال اجرا دارد که امید است در زمان مناسب افتتاح و به متقاضیان واگذار شود.

سهرابی ادامه‌داد: اکنون اراضی تأمین شده برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تحت مسئولیت بنیاد در شهرها به استعداد ۲۸۸ هزار واحد است که زمینه مؤثر اجرای این طرح که قابلیت مسکونی دارد به ۲۲۴ هزار واحد می‌رسد.

به گفته او مطابق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است، ۶ هزار واحد احداث شده توسط بنیاد مسکن در شهرها تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اعلام کرد: از زمان اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون در شهرهای تحت مسؤولیت بنیاد ۱۰ هزار واحد به بهره‌برداری رسیده و مقرر است تا پایان امسال واحدهای بهره‌برداری شده به ۱۶ هزار واحد در شهرها برسد.