مصدق گفت: کسانی که دغدغه وطن را دارند سرمایه‌هایشان را وارد ایران کنند ما هم حمایت می‌کنیم و حقوقدانان هم کمک کنند.

به گزارش آینه فارس، حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه در نخستین یادواره شهدای حقوقدان جنوب کشور که در سومین حرم اهل بیت (ع) استان فارس برگزار شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران شجره طیبه است که با خون شهدا آبیاری شده و امروز به عنوان شجره طیبه تنومند در برابر همه استکبار ایستاده است.

وی ادامه‌داد: تمام ارکان جمهوری اسلامی اعم از نظام قانون گذاری، نظام اجرایی، قانون اساسی و همه نظام های ارکان حاکمیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی بر مبنای ایثار و شهادت انجام وظیفه می‌کنند.

معاون اول قوه قضاییه با افتخار دانستن این برنامه مبنی بر تجلیل از خانواده شهدا ادامه داد: امروز اعمال و رفتار ما مسوولان نباید طوری باشد که خدایی نکرده احساس فراموشی مبنی بر شهدا و آرمان های آنها داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق افزود: کارگزاران باید خود را با آرمان های نظام و ۸۰ میلیون مردم که در ایران زندگی می‌کنند تطبیق دهند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب یادآور شد: بیانیه گام دوم باید در دانشگاه تدریس شود زیرا بیانیه گام دوم برای همه اقشار مردم تکالیف معینی را مشخص کرده است و باید در دبیرستان ها نیز تبیین و تفسیر شود.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم برای حقوقدان هم تعیین شده‌است، گفت: در بیانیه گام دوم تاکید شده است که قوه قضاییه چگونه عمل کند و وظیفه قوه قضاییه در برابر مردم چیست؟ لذا همه ارکان قضایی باید آن را مطالعه و اجرا کنند.

وی به بسته های معیشتی بسیج اشاره کرد و یادآور شد: امروز باید تفکر بسیج و بسیجی برای مردم تبیین شود که در دوران کرونا بسیج و بسیجی وارد میدان شد و بسته های معیشتی که راهگشا برای خانواده ها بود توزیع شد، همچنین واکاوی تفکر بسیجی برای حقوقدانان یکی از واجبات است زیرا بسیج تمدن ساز است.

وی به حقوقدانان یادوار شد: مسایل مهم مملکت را در دستور کار خود قرار دهند و برای آن برنامه ترویج کنند زیرا میتوان به عنوان حقوقدان یک طرح و لایحه‌ای تدوین کرد که سرمایه ایرانیان خارج از کشور با یک برنامه ریزی منسجم وارد کشور شود.


وی ادامه‌داد: ایرانیانی که امروز معتقد هستید ایران مقدس و وطن است، اضطراب دارند که اگر برگردند گرفتار دستگاه قضا میشوند از همینجا اعلام می‌کنیم که زمینه برای حضور شما و سرمایه گذاری برای برطرف کردن دغدغه وطن و جمهوری اسلامی ایران هموار است.

وی قرار دادن کانون وکلا در مقابل دادگستری را کار دشمن است و ابراز داشت: بسیاری از وکلا در طراز انقلاب هستند و امروز اگر سخنی مبنی بر قرارگیری کانون وکلا در برابر دادگستری به گوش می‌رسد، قطعا کار دشمن که وکلا باید هوشیار باشند.

وی در پایان سخنان خود افزود: کارگزاران در هر سمتی که هستند باید خود را با مردم بدانند و خانواده شهدا را تکریم کنند زیرا همه قوا هماهنگ و همدل هستند و امیدوارم این جلسه فتح الباب برای برگزاری این همایش ها در سطح کشور باشد.

در پایان این یادآوره از کتاب لاله‌های عدالت رونمایی شد.