در پنجمین جلسه کمیته مرکزی انتخابات شورای ائتلاف تصمیم بر این شد که با توجه به نام‌نویسی تعدادی از مسئولین استانی و شهرستانی این تشکیلات در انتخابات مجلس دوازدهم، رده‌های مشخص شده از سمت خود در شورای ائتلاف استعفا داده و فرد جایگزین معرفی کنند.

مطابق تصمیم پنجمین جلسه کمیته مرکزی انتخابات شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، برای افزایش عدالت انتخاباتی میان کاندیداها، مصوب شد مسئولین شورای ائتلاف در استان‌ها و شهرستان‌ها که در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی کاندیدا شده‌اند، از سمت خود در شورای ائتلاف استعفا داده و سریعا فرد جایگزین معرفی شود.

براساس این مصوبه و با توجه به نام‌نویسی تعدادی از مسئولین، دبیران و معاونین شورای ائتلاف در استان‌ها و برای جلوگیری از بروز شائبه اعمال نفوذ این افراد در فرآیند تعیین گزینه نهایی مورد حمایت شورای ائتلاف حوزه انتخابیه، تصمیم بر این شد که رؤسای شورای ائتلاف در استان‌ها و شهرستان‌ها که کاندیدای انتخابات شده‌اند هر چه سریعتر از سمت خود استعفا داده و فرآیند جایگزین فرد جدید اجرایی شود.

همچنین در خصوص دبیران و معاونین شوراهای ائتلاف در شهرستان‌ها و استان‌ها که برای شرکت در انتخابات نام‌نویسی کردند نیز تصمیم بر این شد که از سمت خود استعفا داده و افراد جایگزین معرفی شوند.

در این ابلاغیه انتخاباتی آمده است که رسیدگی به پرونده‌های ثبت‌نامی مسئولین شورای ائتلاف در استان‌ها و شهرستان‌ها که در انتخابات مجلس دوازدهم ثبت‌نام کردند همچون سایر افراد خواهد بود و کمیته‌های انتخابات استانی و شهرستانی باید نهایت دقت را در جلوگیری از ایجاد شائبه اعمال نظر از سوی افراد مرتبط با شورای ائتلاف را به‌کار گیرند.

پایان پیام/