مدیرکل تعاون روستایی فارس گفت: مراکز خرید گندم فارس، حق دریافت وجه از کشاورزان ندارند

مراکز خرید گندم فارس، حق دریافت وجه از کشاورزان را ندارند

به گزارش آینه فارس،مدیرکل تعاون روستایی فارس در خصوص دریافت وجه از کشاورزان توسط مراکز خرید گندم گفت: مراکز خرید گندم استان حق دریافت هیچ‌گونه وجهی از کشاورزان بابت دریافت محصول ندارند و باید از تحویل هرگونه گندم خارج از دستورالعمل جلوگیری کنند که در صورت مشاهده تخلف با مرکز خاطی برخورد خواهد شد.
سیدکاظم موسوی افزود: هیچ‌یک از مراکز خرید تضمینی گندم بابت توزیع محموله‌هایی که به این مراکز وارد و یا خارج می‌شوند، وجهی دریافت نمی‌کنند و براساس گزارش‌هایی که به ما رسیده، برخی مراکز خرید غیرتضمینی که به‌صورت توافقی گندم‌ها را به بخش خصوصی تحویل می‌دهند، اقدام به دریافت این مبالغ می‌کنند.
مدیرکل تعاون روستایی فارس ادامه داد: دریافت هرگونه وجه نقدی از کشاورزان در استان بابت وزن باسکول گندم غیرقانونی است و تخلف محسوب می‌شود و اگر در مرکز خرید تضمینی گندم این اتفاق بیفتد، حتما برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه نمونه‌برداری از گندم در جهت شفافیت کار انجام می‌شود، اضافه کرد: مراکز خرید باید در نحوه نمونه‌برداری و تعیین افت دقت لازم را داشته باشند و از تحویل هرگونه گندم خارج از دستورالعمل جلوگیری کنند