آیین بزرگداشت شهید آیت الله عبدالرحیم ربانی شیرازی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می شود.

 

امیرعباس حقیقی نیک از برگزاری مراسم چهل و دومین سالگرد شهادت حضرت آیت الله ربانی شیرازی در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) خبر داد و گفت: این مراسم پنجشنبه ۱۷ اسفندماه همراه با نماز مغرب و عشا در این آستان مطهر برگزار می شود.

وی افزود: در این مراسم حجت الاسلام رضوی اردکانی امام جمعه موقت شیراز به بیان شاخصه های اخلاقی این عالم ربانی می پردازد.

مدیر روابط عمومی آستان مطره حضرت شاهچراغ(ع) ادامه داد: همچنین قرائت دعای پرفیض کمیل با نوای حاج کاظم محمدی از دیگر برنامه های این آیین است.

وی در پایان از عموم زائران و مجاوران آستان مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برای شرکت در این آیین و تجلیل از مقام علمی و معنوی آیت الله ربانی شیرازی دعوت کرد.

آیت الله عبدالرحیم ربانی شیرازی (۱۳۰۱-۱۳۶۰ش) در شیراز است؛ وی فقیه شیعی، عضو مجلس خبرگان قانون اساسی و شورای نگهبان و از فعالان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیش و بعد از انقلاب اسلامی ایران بود.

آیت الله ربانی مبارز سیاسی علیه رژیم پهلوی و از حامیان امام خمینی(ره) بود که گروه سرّی یازده نفری متشکل از شاگردان و حامیان امام خمینی(ره)، توسط وی مدیریت می‌شد. بعد از انقلاب اسلامی به نمایندگی از امام خمینی(ره) به استان‌های کردستان، آذربایجان و فارس سفر کرد.

مراسم چهل و دومین سالگرد شهادت حضرت آیت الله ربانی شیرازی

سخنران: حجت الاسلام والمسلمین رضوی اردکانی ▪️دعای کمیل: حاج کاظم محمدی 📆 پنجشنبه ۱۷ اسفندماه همراه با نماز مغرب و عشا 💠 حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ علیه السلام