مدیر انجمن سینمای جوان استان فارس: مراسم تجلیل از پیشکسوت سینما و تئاتر شیراز برگزار شد

مدیر انجمن سینمای جوان فارس گفت: سلسله رویدادهای هنری «شب فیلمساز» به تجلیل از یک عمر فعالیت هنری محمدجواد بخشی‌زاده پیشکسوت سینما و تئاتر و بازیگر فیلم ملک سلیمان پرداخت.

ابراهیم شیشه‌گر در گفت‌وگو با خبر نگاران اعلام کرد: برنامه «شب فیلمساز» که در آن به مرور آثار و انتقال تجربه فیلمسازان استان فارس، پرداخته می‌شود در قرار دوم خود با دیدن آثار و گپ و گفتی با محمدجواد بخشی‌زاده (زاده ۱۳۲۲ شیراز) کارگردان تئاتر، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و دارای نشان درجه یک هنری در رشته نمایش سنتی ادامه یافت.

مدیر انجمن سینمای جوان استان فارس خاطرنشان کرد: این مراسم سالن سینما فرهنگ و به همت انجمن سینمای جوانان استان فارس و مرکز اسناد و کتابخانه ملّی فارس برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این برنامه فیلم کوتاه مُشت ساخته محمد حسین نعمتی با حضور استاد محمد جواد بخشی‌زاده و تنی چند از بزرگان و پیشکسوتان تئاتر و سینمای استان فارس روی پرده‌ی سینما اکران شد.

گفتنی است محمدجواد بخشی‌زاده در سال ۱۳۲۲ در شهر شیراز متولد شد؛ او پس از درگذشت پدر که مدرس یکی از حوزه‌های علمیه بود، برای امرار معاش خانواده به حرفه گچبری و معماری روی آورد اما در ۱۶ سالگی به تئاتر علاقه‌مند شد و به این هنر پرداخت. او به واسطه شغلش در مدت حضور در تهران و تماشای تئاترهای متعدد، با هنرهای نمایشی بیشتر انس گرفت و از همان‌جا یادگیری تئاتر را آغاز کرد. این هنرمند در سال ۴۲ گروه تئاتر سپید را در قهوه‌خانه خود در همسایگی حمام وکیل شیراز راه اندازی کرد و در پیشبُرد تئاتر در بین مردم نقش مهمی ایفا کرد. بخشی‌زاده اغلب آثار نمایشی خود را با الهام از ادبیات کلاسیک و بزرگانی همچون حافظ، سعدی و مولانا و … نوشته و کارگردانی کرده و بازی در آثار سینمایی ملک سلیمان، صنوبر، پنجه در خاک، دل و دشنه و در مسیر تندباد از جمله سوابق هنری وی است.