مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با تأکید بر اینکه ساخت کتابخانه لار از مهرماه سرعت بیشتری گرفته گفت: بر اساس اعلام پیمانکار این کتابخانه نهایتا تا پایان سال تکمیل و تحویل می‌شود.

محمد حسین فیروزی، صبح شنبه در جریان سفر به شهرستان لارستان که به منظور حضور در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و آئین تکریم و معارفه رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی لارستان انجام شد، از روند ساخت پروژه کتابخانه مرکزی لارستان بازدید کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در این بازدید با اشاره به اینکه این پروژه از سال ۱۳۸۸ آغاز شده است و حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: تغییر پیمانکار و زمان‌بر بودن تخصیص و تأمین بودجه پیشرفت کار را کند کرده بود.

فیروزی افزود: با دستور ویژه استاندار فارس و همراهی شایسته اداره کل راه و شهرسازی لارستان، این پروژه از مهر ماه سال جاری سرعت بیشتری گرفته است و بر اساس اعلام پیمانکار تا دهه فجر و یا حداکثر پایان سال تکمیل و تحویل می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس تصریح کرد: تأمین نیروی انسانی، تجهیز این پروژه بزرگ و تأمین اعتبار آن از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس در حال برنامه‌ریزی است و تلاش داریم تا کتابخانه مرکزی لارستان در نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری برسد.

لازم به ذکر است این پروژه یکی از بزرگترین پروژه‌های کتابخانه‌های عمومی استان فارس است.