مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: طرح «آموزش هنر برای همه» در پنج شهرستان فارس و مناطق حاشیه‌ای شیراز اجرایی خواهد شد.

حمید رضا قانعی بعد از ظهر شنبه در نشستی خبری در جمع خبرنگاران در خصوص هنر برای همه بیان کرد: بیش از ۴۵ هزار و ۵٠٠ نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند و اجرای برنامه‌های این طرح در پنج شهرستان برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: در مرحله اول این طرح شهرستان‌های خرامه، بیضا، فراشبند، زرین دشت و کوهچنار و شهرک‌های میان رود، سلطان آباد و بلوار اتحاد مد نظر است.

مدیرکل ارشاد افزود: فراگیری و آموزش یک امر گران و هزینه بر به حساب می‌آید و در حوزه هنر نیز این افزایش قیمت قابل توجه است و طرح آموزش هنر برای همه شامل حوزه‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و سینمایی است.

به گفته این مقام مسئول ۵٠ سرفصل آموزشی و آموزش‌های بومی در این طرح مدنظر گرفته شده که شامل طرح‌های آموزشی حوزه‌های هنری مختلف، رسانه‌ای و سینمایی است که ١۵ رشته به صورت غیرحضوری و مابقی به صورت حضوری برگزار می‌شود.

قانعی ادامه داد: ارائه طرح‌های اطلاع رسانی به جامعه هدف می‌تواند نقش ویژه ای در افزایش مخاطبان نهایی داشته باشیم و می‌توان از این حوزه برای گسترش فعالیت‌ها در سایر مناطق شیراز استفاده کرد.

وی ادامه داد: به صورت مستمر انجمن‌های ادبی در چهار شهرستان فارس هر چهارشنبه برگزار خواهد شد و این طرح‌ها به گونه‌ای است که به دنبال تمرکز زدایی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در جامعه هستیم.

قانعی معتقد است که این طرح عاملی برای فعال کردن مؤسسات آموزش‌های آزاد هنر است و به ازای هر مخاطب نسبت به پرداخت سوبسید اقدام خواهد کرد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز گفت: طرح آموزش هنر برای همه دارای رویکردهای مختلفی است که از جمله این رویکردها می‌توان به مهارت آموزی اشاره کرد.

سید رسول موسوی نژادیان ادامه داد: در این طرح اموزش، مهارت آموزی، بازاریابی و فروش نیز مد نظر بوده و افرادی که در این طرح شرکت می‌کنند تمامی این مهارت‌ها را فرا می‌گیرند.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌های دائمی و فصلی مدنظر بوده و تمامی مراحل مدنظر قرار گرفته است توجه به هنرهای بومی و محلی از جمله موضوعاتی است که در این طرح دیده شده است.

به گفته این مقام مسئول به ازای هر فرد در این طرح اعتبار دو میلیون و ۵٠٠ هزار تومان اعتبار برای هر دوره آموزی در نظر گرفته شده است.