پهلوانیان گفت: ۲۰۰ شبکه تلویزیونی به تعداد حوزه‌های انتخابیه در کشور برای تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی در نظر گرفته شده که سهم استان فارس هم ۱۵ شبکه است.

پهلوانیان مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس با تشریح فعالیت قرارگاه رسانه‌ای حوزه انتخاباتی با محوریت صدا و سیما، در جمع فرمانداران و و ستاد انتخابات استان فارس اظهار کرد: برای بالا بردن میزان مشارکت‌ها و حس رقابت، ۲۰۰ شبکه تلویزیونی به تعداد حوزه‌های انتخابیه در کشور برای تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه این شبکه‌ها بر اساس تعداد حوزه‌های انتخابیه هر استان است، گفت: با توجه به اینکه در استان فارس ۱۵ حوزه انتخابیه وجود دارد ۱۵ شبکه هم سهم این استان است.

پهلوانیان افزود: این شبکه‌ها که برای تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی است از ۲ بخش فنی و تولید محتوا برخوردار است تا با همکاری فرمانداران و یک تفکر رسانه‌ای برای افزایش مشارکت‌ها و بالا بردن حس رقابت نامزد‌ها کمک شود.

در ادامه این نشست معاونان صدا و سیمای مرکز فارس از پشتیبانی فنی و بازنگری تجهیزات و پایداری برق و تولید برنامه‌ها با «تولیدات کاربر محور» در حوزه‌های خبر، و برنامه‌های گوناگون نظیر شهروند خبرنگار، دیار من فارس، صدای شما، پسین دلگشا در بخش‌ها و برنامه‌های مختلف صدا و سیما با همکاری فرمانداران با مشارکت مردم و شهروندان گفتند.

قزل سفلی رئیس رستاد انتخابات استان فارس هم در جمع فرمانداران با اشاره به اینکه برای بهتر برگزار شدن دوازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و افزایش مشارکت‌ها و ایجاد امنیت و سلامت فضای انتخابات باید از ظرفیت‌ها و امکانات دولتی بهره برد از فرمانداران خواست از ظرفیت صدا و سیما، شهرداری‌ها و دستگاهه‌های دولتی استفاده کنند.

قزل سفلی با بیان اینکه سال‌های قبل امکان تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی از طریق صدا و سیما و بیلبرد‌های سطح شهر وجود نداشت و امسال این امکان فراهم شده است، تصریح کرد: فرمانداران با رعایت عدالت و حفظ شئونات می‌توانند با همکاری با سازمان‌ها و نهاد‌ها زمینه تبلیغات نامزد‌ها را برای بالا بردن حس رقابت فراهم کنند.

تدوین سند زیست بوم استان فارس به تفکیک شهرستان‌ها

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس در بخش دیگری از این نشست از تدوین سند زیست بوم استان فارس به تفکیک شهرستان‌ها در ۲۸۸ صفحه که از یک ماه قبل آماده شده اطلاع داد.

پهلوانیان افزود: این سند که براساس پیشران‌های اقتصادی، فرهنگی، قومیتی و صنعتی شهرستان‌ها و برای افزایش مشارکت در انتخابات تدوین شده، قرار است توسط رئیس سازمان صدا و سیما هفته آینده در تهران رونمایی شود.