آئین تکریم و نکوداشت مدیر کل سابق و معارفه مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان فارس در هفدهمین روز از بهار ۱۴۰۱ انجام شد

طی مراسمی با حضور مسئولان کشوری و استانی آئین تکریم و نکوداشت مدیر کل سابق و معارفه مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان فارس در هفدهمین روز از بهار ۱۴۰۱ انجام شد.

مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست فارس با تشریح برخی از برنامه‌های سازمان متبوعش گفت: تقویت مشارکت‌های مردمی و بهره برداری بهینه از ظرفیت‌های ارزنده تشکل‌های مردم نهاد در دستور کار این اداره کل قرار خواهد گرفت.

عطاء پورشیرزاد گفت: دیدگاه کاری ما در حوزه حرفه‌ای تقویت مشارکت‌های مردمی است و توجه به بیانیه رهبر معظم انقلاب در تبیین گام دوم انقلاب می‌تواند راهگشا باشد.

او خواستار تفاهم و هم افزایی دستگاه‌های مختلف در حوزه‌های محیط زیستی شد و گفت: برنامه‌های جدیدی در راستای حفظ محیط زیست با رویکرد مردم محور ارایه خواهیم کرد تا در نهایت به نتیجه مطلوب دست یابیم.

مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست فارس گفت: ماهیت سازمان محیط زیست نظارتی است و برای حفظ و گسترش منابع ارزنده محیط زیستی به حمایت مدیریت ارشد استان که در حوزه محیط زیست دغدغه‌مند هستند و همکاری همه دستگاه‌ها و نهاد‌های مردمی نیاز مبرمی داریم.

تقی خانی دبیر تشکل‌های مردم نهاد استان، گفت: که دکتر ظهرابی همراهی و تعامل بسیار خوبی با سازمان‌های مردم نهاد داشت و هر ماه یک جلسه مشترک با سمن‌ها تشکیل می‌شد و نتایج بسیار خوبی هم برای محیط زیست استان به همراه داشت و تشکیل یگان‌های ویژه آتش سوزی با همراهی سمن ها، یکی از این نتایج است.

تقی خانی، معادن و تالاب‌ها را چالش‌های مهم استان معرفی کرد و از پورشیرزاد خواست برای این موارد انرژی مضاعفی را پیش بینی کند.

در ادامه این مراسم با اهدا لوح تقدیر از زحمات حمید ظهرابی تقدیر به عمل آمد و مهندس عطاء پور شیرزاد، با دریافت حکم از سوی علی سلاجقه که با دستان خانواده شهید محیط بان بیرامی به وی تقدیم شد به عنوان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس، معرفی شد