معاون سیاسی استاندار فارس گفت: بیگانگان با ابزار رسانه به دنبال القای ناامیدی در میان مردم هستند و رسانه‌ها افسران عرصه جهاد تبیین هستند.

اسماعیل محبی‌پور در نخستین نشست از سلسله نشست‌های خبری مدیران پاسخگو که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد، گفت: نخستین هدف از برگزاری این نشست‌ها این است که مسئولان پاسخگوی عملکرد خودشان باشند هم در آنچه انجام دادند و هم در آنچه انجام ندادند.

او گفت: محور جلسات به صورت پیش‌فرض شعار‌های سال در نظر گرفته شده که در ۱۴۰۰ چه کردیم و برای ۱۴۰۱ چه برنامه‌هایی داریم و مقام معظم رهبری جهاد تبیین را مطرح کردند یعنی آنچه گذشته و آنچه را قرار است پیش آید، بیان کنیم.

او گفت: انعکاس افکار عمومی به مدیران دستگاه‌ها یکی دیگر از کار‌های رسانه‌ها است و رسانه‌ها باید مدیران را با افکار و ذهنیات مردم آشنا کنند تا مدیران بتوانند پاسخ لازم را بدهند و این اصل پاسخگویی با مدیران فارس ادامه پیدا می‌کند و این ارتباطات استمرار خواهد داشت.

محبی‌پور گفت: مدیران دستگاه‌ها چند سرفصل مهم را در دستورکار دارند که یکی از آن‌ها شعار سال است، و سرفصل دیگر دستورالعمل‌های ابلاغی است که با شرایط روز ابلاغ می‌شود مثل بازگشایی مدارس بعد از ۲ سال که اجرای بازگشایی مدارس نیاز به تدبیر دارد هر چند ابلاغ به همه صورت گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس برخی از سرفصل‌ها منبعث از سند‌های راهبردی است، گفت: اصحاب رسانه به بیانیه گام دوم توجه کنند و مدیران هم باید برنامه‌هایشان را براساس این بیانیه اعلام کنند، این بیانیه باید مبنای مطالبه‌گری باشد.

به گفته او، یکی از شعار‌های دولت انقلابی سیزدهم مردم‌داری، پاکدستی، فسادستیزی و قانون‌مداری است و مدیران دولت سیزدهم براساس این ویژگی‌ها انتخاب می‌شوند.

محبی‌پور با بیان اینکه امید است که نتیجه این جلسات به صلاح مردم و کشور باشد، گفت: ارتباط شفاف بین مردم حاکمیت که رسانه‌ها در آن نقش دارند می‌تواند رابطه حاکمیت و مردم را بهتر کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس همچنین گفت: ارزیابی عمومی و تخصصی ادارات شهرستان‌ها با دبیری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آغاز شده است تا پایان خردادماه ادامه دارد و نتیجه این ارزیابی علاوه بر تکریم مدیران شایسته ادامه فعالیت مدیران را در پی دارد.

او گفت: سند تحول دولت مردمی ۸ اسفندماه به ادارات ابلاغ شده است و این سند که در قالب برنامه‌های کوتاه، میان و بلندمدت اجرا می‌شود می‌تواند انقلاب اداری ایجاد کند که جلسات توجیهی برای فرمانداران و دستگاه‌ها برگزار می‌شود و زمینه خدمت روان‌تر به مردم را فراهم می‌کند.

محبی پور درباره تصادفات و مشکلات حاصل از آن در نوروز، گفت: استان فارس در مسیر کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق قرار دارد علاوه بر آن به دلیل وجود جاذبه‌های زیاد و چهار فصل بودنش در تمام فصول سال می‌تواند پذیرای مسافران باشند، این مطلب در کنار جمعیت ۵ میلیونی استان و وجود وسیع‌ترین راه‌ها زمینه بروز تصادفات را فراهم می‌کند.

او گفت: اگر نسبت تصادفات منجر به مرگ و میر را در نظر بگیریم نسبت به حجم سفر و وسعت راه بالا نیست، اما حجم تصادفات بالا است و ستاد‌های مختلف برای کاهش تصادفات تشکیل شده و مجموعه‌های امدادی نیز ظرفیت خود را آماده کردند.

معاون سیاسی استاندار فارس گفت: در استان فارس زیرساخت جاده‌ها نسبت به استانداردها، حجم انتظارات و سفر‌ها وضعیت مناسبی وجود ندارد و در کنار این‌ها نیروی انسانی و تاسیسات مربوطه نیز نیاز به تقویت دارد.

او گفت: در ۴۸ ساعت گذشته از نظر تلفات جاده‌ای در رتبه دوم قرار داریم و استاندار فارس تکلیفی برای فرمانداران در نظر گرفته و ابلاغ شده است تا هر فصل حداقل ۱۰ درصد از تصادفات کاسته شود.

محبی‌پور گفت: اجرای این تکلیف نیاز به برنامه‌ریزی خاص دارد و باید اقداماتی در زیرساخت انجام شود و از ابتدای هفته و شروع دور دوم سفر‌ها ظرفیت خودرویی را برای گشت‌ها افزایش دادیم و از ظرفیت بسیج مردمی برای کنترل و هشدار در جاده بهره می‌بریم.

معاون سیاسی استاندار فارس با تاکید بر اینکه در کنار این موارد کیفیت خودرو‌ها هم باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: تعداد سفر‌های نوروزی نسبت به ۲ سال قبل قابل مقایسه نیست؛ اما با این حال میزان تصادفات هم قابل پذیرش نیست.

او به برنامه‌های بلندمدت کاهش تصادفات در استان اشاره و گفت: با کاهش نقاط حادثه‌خیز در سطح جاده‌های استان به اضافه توسعه راه‌های اصلی از جمله آزادراه شیراز اصفهان و توسعه راه آهن هم رونق حمل و نقل را خواهیم داشت و هم میزان تلفات را کاهش می‌دهیم.

محبی‌پور گفت: حوزه جاده‌ها و تصادفات در حوزه عمران تعریف شده است و باید با حضور دستگاه‌های مرتبط جاده‌ها این مطلب تشریح شود،  با این حال تامین زیرساخت جاده‌ها و امکانات نظارتی و دوربین‌ها از مهم‌ترین اقداماتی است که باید انجام شود و در این راستا دوربین‌ها را در سطح جاده‌ها افزایش خواهیم داد.