متقاضیان احداث گلخانه زینتی از تسهیلات ۸۰ درصدی بهره مند می‌شوند

به گزارش آینه فارس، مسئول گلخانه‌های زینتی و قارچ جهاد کشاورزی فارس گفت:گلخانه‌ها به کشت و پرورش سبزی، صیفی و گل رز شاخه بریده اختصاص دارد که متقاضیان احداث گلخانه می‌توانند با مراجعه به سامانه سیتا از دریافت تسهیلات بهره‌مند شوند.
به گفته طاهری مهر، متقاضیان دارای مجوز احداث گلخانه می‌توانند با مراجعه به سامانه سیتا، تا ۸۰ درصد هزینه راه اندازی گلخانه تسهیلات دریافت کنند.

کارشناس مسئول گلخانه‌های زینتی و قارچ جهاد کشاورزی فارس ادامه داد : ۵۲ هکتار و ۵ هزار متر مربع گلخانه گل زینتی (گلخانه) در فارس وجود دارد که در مناطق معتدل و سردسیر استان از جلمه شهرستان‌های شیراز، سپیدان، مرودشت، بیضا، خرم بید، پاسارگاد و کوار واقع است.
عبدالکریم طاهری مهر با بیان این که سامورایی، لب صورتی، دول موتیا، آنجلینا، آتوپیا و آبالانچ انواع گل‌های رز تولیدی در فارس است افزود: در گلخانه‌های گل‌های زینتی سالانه ۴۲ میلیون شاخه گل برداشت و روانه بازار می‌شود.

وی گفت: گل‌های برداشت شده از گلخانه‌های فارس برای توزیع در کشور به بازار تهران فرستاده می‌شود و در کنار آن، ترمینال گل در کنار پل بهمن بیگی شیراز، به توزیع بخشی از گل تولیدی فارس در خود استان اختصاص داده شده است